اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد

وجود 35 هزار متقاضی مسکن مهر در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 35 هزار متقاضی مسکن مهر در استان وجود دارد.

وجود 35 هزار متقاضی مسکن مهر در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خلیل محبت‌خواه دوشنبه شب در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات آذربایجان غربی اظهار داشت: مسکن مهر پروژه‌ای است که برای متقاضیان فاقد مسکن بوده و به این ترتیب فاصله موجود میان طبقات مختلف در خصوص مسکن تا حدود زیادی از میان برداشته می‌شود.

وی افزود: از زمانی که طرح مسکن مهر توسط دولت پایه‌ریزی شده مبحث مسکن به عنوان سبد اقتصادی جامعه مطرح نیست و به همین دلیل زمینه لازم برای تقسیم عدالت میان افراد جامعه فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: خرید و فروش مسکن مهر برای هر فردی ممنوع بوده و به این ترتیب دارندگان این مسکن نمی‌توانند منازل خود را در هر مرحله‌ای از ساخت به فروش برسانند.

این مسئول اضافه کرد: واگذاری مسکن مهر نیز تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که فرد متقاضی و خریدار دارای شرایط ممکن اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این امر باشند.

محبت‌خواه در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مشکل موجود در مورد مساکن مهر آذربایجان غربی در خصوص تعاونی‌هایی است که تخصص کافی برای این کار نداشته و در نتیجه توان به اتمام رساندن امور مربوط به این پروژه‌ها را ندارند.

وی اذعان داشت: ساخت مساکن مهر در محل‌هایی انجام می‌پذیرد که متخصصان ساختمان بر اساس بند پنج قانون ساختمان سازی به توافق رسیده و به این ترتیب مصوبه تحویل زمین برای ساخت مسکن مهر را ارائه کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در پایان در خصوص وضعیت تعاونی‌های موجود مسکن مهر استان متذکر شد: در حال حاضر 261 تعاونی در این استان مشغول هستند که از این تعداد تنها 40 مورد تعاونی دارای تخلفاتی بودند که با برگزاری جلسه مشترک توضیحات لازم ارائه شده و به این ترتیب بیشتر آن‌ها در اقدامات خود بازنگری کرده‌اند.

انتهای پیام/‌61003/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول