اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات فومن خبر داد

فعالیت 600 مزرعه پرورش ماهیان در فومن

خبرگزاری فارس: رئیس شیلات فومن از 611 مزرعه پرورش ماهیان گرمابی و سردابی با ظرفیت تولید 120 تن در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 600 مزرعه پرورش ماهیان در فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن سینا خدابنده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح استخر ماهیان گرمابی در روستای چیران این شهرستان با بیان اینکه هدف شیلات حفظ و توسعه آبزی ‌پروری است، اظهار کرد: در فومن 600 مزرعه ماهیان گرمابی و 11 مزرعه ماهیان سردابی با ظرفیت تولید 120 تن وجود دارد و به دنبال افزایش تولید ماهیان آبزی ‌پروری هستیم.

وی بهره‌برداری از استخر پرورش ماهیان گرمابی در روستای چیران را در ایجاد اشتغال نیروهای بومی این روستا مؤثر دانست و ادامه داد: این طرح با 85 میلیون تومان اعتبار جزو طرح توسعه کشاورزی فومن است که در پنج هکتار زمین و با ظرفیت اسمی سالانه 25 تن به بهره‌برداری رسیده و 10 درصد این اعتبار نیز توسط مجری طرح تامین شده است که به صورت مستقیم برای دو نفر و غیر مستقیم برای 10 نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی با تصریح بر اینکه این استخر توانایی تولید هشت تن انواع ماهیان گرمابی را دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه از برق مناسبی برخوردار است به دنبال این هستیم که تولید ماهیان آبزی ‌پروری را تقویت کنیم که با اجرای آن تعداد زیادی از اهالی منطقه مشغول به‌ کار می‌شوند و موجب رونق و توسعه این منطقه شده و ایجاد انگیزه می‌کند.

فرماندار فومن نیز در مراسم مذکور تخصیص اعتبار به طرح توسعه کشاورزی را مهم‌ترین اقدام دولت در سال جاری برای حمایت از کشاورزان عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون طرح توسعه کشاورزی در گیلان به اجرا درآمد و فومن تنها شهرستانی بوده که در هزینه این اعتبارات هیچ انحرافی نداشته و توانست رتبه عالی را در استان کسب و اعتبار بیشتری را اخذ کند.

اسماعیل قربان زاده، طرح توسعه کشاورزی را از اهداف بلند دولت نامید و تصریح کرد: تمام اعتبارات آن تنها در زمینه کشاورزی هزینه می‌شود.

وی اجرای طرح پرورش ماهیان گرمابی و سردابی را گامی مؤثر در راستای رشد شیلات فومن و توسعه روستاها ذکر کرد و گفت: تقویت و توسعه شیلات از جمله راه کارهای مؤثر برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها است.

انتهای پیام/84002/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول