اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز-128

برخی: تنکابن قطب تولید ماهی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات تنکابن گفت: تنکابن قطب تولید ماهی کشور می‌شود.

برخی: تنکابن قطب تولید ماهی کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، «صفت‌‌ا‌لله برخی» معاون مدیرکل و رئیس ناحیه شیلات تنکابن بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از یک واحد تولیدی ماهیان سردآبی بیان داشت: تنکابن با دارا بودن بیش از 40 مرکز تولید پرورش ماهیان سردآبی مقام اول تولید در استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از حدود 12 هزار تن تولید استان مازندران، 47 درصد از سهم تولید را به خود اختصاص داده است که بیشتر آنها در ارتفاعات مناطق 3 هزار و 2 هزار و بقیه در حاشیه‌های جلگه‌ای به تولید و عرضه می‌پردازند.

مدیر شیلات تنکابن با اشاره به اینکه ظرفیت‌های توسعه بخش شیلات در ناحیه تنکابن بسیار بالاست، خاطر نشان کرد: علاوه بر موقعیت‌های ویژه خدادادی و طبیعی تنکابن، 170 فارغ‌التحصیل رشته شیلات از فرصت‌های خوبی برای تبدیل شدن به قطب تولید در این عرصه برخوردار هستند.

این مسئول بیان داشت: همواره تلاش کردیم تا با تشویق‌ها و حمایت‌های ویژه به ویژه تسهیل در امر صدور مجوزها و ارائه تسهیلات دولتی سمت و سوی فعالیت این فارغ‌التحصیلان متخصص را به تولید و کمک به خودکفایی کشور سوق دهیم که پروژه مورد بهره‌برداری امروز از آن جمله است.

برخی در ادامه گفت: پروژه مورد بهره‌برداری امروز یک واحد تولید ماهیان سردآبی با ظرفیت رسمی 40 تن است که در حال حاضر بچه‌ماهی‌های آن از منطقه 2 هزار و 3 هزار تنکابن تامین می‌‌شود.

وی با اعلام اینکه مجری و سرمایه‌گذار این پروژه از کارشناسان فارغ‌التحصیل رشته شیلات است، افزود: سهم آورده این پروژه توسط سرمایه‌گذار 150 میلیون‌ تومان و میزان تسهیلات بانکی آن 120 میلیون تومان است.

انتهای پیام/86020/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول