اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه مبارک فجر

2 روستا در فراهان ‌گازدار شد

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی به مناسبت دهه فجر در مراسم گازرسانی به دو روستا از توابع شهرستان فراهان، از اجرای عملیات گازرسانی به 110 روستای استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

2 روستا در فراهان ‌گازدار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بعد از ظهر امروز همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر گازرسانی به روستاهای درویشان وگورچان از توابع شهرستان فراهان با حضور استاندار مرکزی، عباس صلاحی نماینده مردم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان فراهان، مسئولان محلی و تعداد کثیری از مردم این روستاها طی مراسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مشعل گاز این روستاها به صورت نمادین در روستای درویشان روشن شد.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد در مراسم بهره‌برداری از 56 طرح عمرانی در فراهان گفت: در حال حاضر صد درصد از جمعیت شهری و بیش از 80 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: گازرسانی به روستاها در دولت نهم و دهم قابل مقایسه با دولت‌های قبلی نیست و خوشبختانه در این دوره بیشتر شاهد رشد گازرسانی به نقاط روستایی بودیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه گازرسانی به نقاط روستایی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از روستاها فاقد گاز بودند، اما امروز به برکت انقلاب 677 روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

شعبانی‌فرد با اشاره به ضریب نفوذ گاز در سطح روستاها بیان کرد: ضریب نفوذ گاز در سطح روستاهای کشور 55 درصد می‌باشد و این در حالی است که ضریب نفوذ گاز در سطح روستاهای استان مرکزی 82 درصد است و این سرعت در گازرسانی به روستاها را یکی از هزاران برکات انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر عنوان کرد.

شعبانی‌فرد با اشاره به گرامیداشت دهه مبارک فجر خاطر نشان ساخت: دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب به مردم است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

وی ادامه داد: استقرار عدالت و رسیدگی به محرومان یکی از برکات ارزشمند انقلاب است که نتایج خوبی برای کشور داشته است.

محسن کهوند گازرسانی به روستاهای درویشان و گورچان از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی اجرا شده که هزینه تأمین کالا و اجرای این پروژه بالغ بر 7میلیارد و 701 میلیون ریال شده است.

سرپرست شرکت گاز استان مرکزی اظهار داشت: به منظور گازرسانی به این روستاها 9 هزار و 460 متر شبکه و خط تغذیه گاز از نوع پلی‌اتیلن و فولادی اجرا و دو عدد ایستگاه تقلیل فشار تی‌بی‌اس با ظرفیت‌های مختلف نصب شده است که با نصب 270 عدد علمک گاز بیش از 270 خانوار ساکن در این 2 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با جایگزینی این سوخت پاک به جای دیگر سوخت‌ها سالانه 540 هزار لیتر در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه‌جویی اقتصادی خواهد شد.

گفتنی است همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر بهره‌برداری از 56 طرح عمرانی در شهرستان فراهان آغاز شد.

انتهای پیام/87002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول