اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی:

فرصت‌های طلایی برای آینده ایران در راه است/دشمن در خواب و خیال انقراض نظام

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: دشمن خواب و خیال انقراض نظام اسلامی را دیده و می‌خواهد در انتخابات بردی را برای خود رقم بزند.

فرصت‌های طلایی برای آینده ایران در راه است/دشمن در خواب و خیال انقراض نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا زاکانی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران مسئول دفاتر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های استان در دفتر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه در مجموعه رهپویان انقلاب اسلامی شرایط کشور به صورت ویژه دیده می‌شود، اظهار کرد: امروز ظرفیت‌های بسیار بالایی برای تحول و پیشرفت و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی مهیاست و دشمنان ما نیز نقشه جدی و اساسی کشیده‌اند که در مسیر ماه‌های آینده با نقشه شوم خود شرایط کشور و انقلاب را به طرف چالش‌های جدی پیش ببرند.

*روی‌گردانی مردم از نظام هدف اصلی دشمن است/دشمن در خواب و خیال انقراض نظام

وی با اشاره به اینکه سناریوی دشمن شفاف و مشخص است، گفت: دشمن با فشار اقتصادی به مردم دنبال ایجاد زمینه روی‌گردانی است و از طریق القای شکاف و نفاق بین مسئولان و ایجاد زمینه ظهور و بروز تضادها بین آن ها می‌خواهند مردم را مایوس کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اساس دشمن را وادار کردن مردم نسبت به کوتاه آمدن از خواسته‌های مشروع و منافع ملی خود عنوان کرد و گفت: دشمن خواب و خیال انقراض نظام اسلامی را دیده و می‌خواهد در انتخابات بردی را برای خود رقم بزند.

وی اذعان کرد: تحلیل دشمن این است که نظام اسلامی موقعی از خواسته‌هایش کوتاه می‌آید که اصل نظام به خطر بیفتد و از آن جا که بحث معیشت مردم جدی است و شکاف بین مسئولان وجود دارد عملاً زمینه برای فشار آوردن دشمن مهیاست تا به خیال خام برد خود را در انتخابات که سازش و کوتاه آمدن نظام است فراهم کند.

زاکانی با اشاره به اینکه فرصت بسیار طلایی فرا روی کشور است، تصریح کرد: می‌شود به مشکلات نگاه فرصتی داشت و ما با دقت در اصل ایجاد زمینه مشکلات، بخش مربوط به تحریم را جدی و اساسی می‌دانیم اما زمینه حداکثری بروز مشکلات را تحریم نمی‌دانیم.

وی سهم تحریم را حداقلی اما جدی نامید و خاطر نشان کرد: برای تحریم می‌توان تمهیداتی داشت و تضمین جدی‌تری برای آینده تبادلات بین‌المللی و ارتباط با دیگر کشورها برقرار کنیم که شدت تحریم کاهش یابد.

*آمریکا برای درخواست مذاکره با ایران رفتاری دوگانه دارد

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره مذاکره با آمریکا بیان کرد: برخی از کسانی که در جغرافیای سیاسی کشور نقش ‌آفرینی می‌کنند معتقد هستند که می‌توان با ارتباط با آمریکا و نظام سلطه مشکلات داخلی کشور را برطرف کنند اما ما معتقد هستیم این تحلیل ناقص است.

وی اضافه کرد: تجربه گذشته نشان داده که هرگاه ارتباط و روی خوش نشان دادن به آمریکا انجام شده آن ها هرگز از زیاده‌ خواهی‌های خود دست برنداشته‌اند.

زاکانی اتکا به داشته‌های داخلی و شکوفا کردن ظرفیت‌های داخلی کشور را موجب محکم کردن پایه‌های کشور در مواجهه با نظام سلطه خواند و بیان کرد: برخورداری از ظرفیت‌های داخلی باید به گونه‌ای باشد که اگر قرار است گفت‌وگویی صورت گیرد از موضع ضعف نباشد و ما دست برتر داشته باشیم.

وی به نامه هیلاری کلینتون به اوباما اشاره کرد و متذکر شد: این امر نشان می‌دهد که آن ها احساس می‌کنند نیازمند گفت‌وگو با انقلاب اسلامی هستند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در رفتار شناسی آمریکا این امر قابل تحلیل است که چنین حرکت‌هایی مانند دستکش مخملی است که آن را ابتدا نشان می‌دهند اما تحریمشان پا برجاست و شرارت‌هایشان هر روز بیشتر می‌شود و در ذهن خود پیگیری برای انقراض نظام و تجزیه ایران را می‌پرورانند و از ضد انقلاب حمایت می‌کنند بنابراین رفتارهای آن ها با گفتارهایشان متضاد است.

*تکیه بر تولیدات و ظرفیت‌های داخلی ایران راه عبور از مشکلات اقتصادی است

وی این دوگانگی رفتار آمریکا را موجب اتکای بیشتر ایران به برخورداری از ظرفیت‌های تولید داخلی خواند و خاطر نشان کرد: برای این امر سرفصل‌هایی مانند تفاهم بین مسئولان وجود دارد.

زاکانی تدبیر درست صحنه جنگ اقتصادی با دشمن، تغییر زیرساخت‌های اساسی طبق نیاز امروز جامعه در حوزه بانکداری، گمرک، مبارزه با قاچاق، مالیات و... را از دیگر سرفصل‌های مذکور عنوان کرد.

وی توجه به تولید داخل و اشتغال را از سرفصل‌های مهم ایران در جنگ اقتصادی دشمن ذکر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس، مبارزه با مفاسدهای اقتصادی را از دیگر سرفصل‌ها نامید و توجه به تولید داخل و فرهنگ درست مصرف کردن را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان این که آمریکا با اصل بودن ما مخالف است، اذعان کرد: آن ها نمی‌توانند کمکی به ما داشته باشند.

*آینده طلایی ایران در راه است

زاکانی چند ماه آینده ایران را طلایی خواند و افزود: می‌شود از زاویه گفتمان پیشرفت اسلامی ترسیم وضع موجود را به خوبی داشت و با نقد درست وضع موجود به آینده نگاه کرد و با امید فراوان زمینه‌ای را فراهم آورد که برای آینده فرصت جدی در راستای شتاب بخشیدن به مسیر کشور در رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی مهیا شود.

وی تلاش جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را ایجاد گفتمان در کشور نامید و یادآور شد: گفتمان کشور با لوازم خاص خودش پیشرفت اسلامی را دنبال می‌کند و در این راستا نیاز به انقلاب اخلاقی داریم و باید در شیوه‌ها و روش‌های خود آنچه مصلحت نظام و مردم است را مد نظر قرار دهیم و نقش‌ آفرینی جدی در راستای هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول