اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

کارآفرینان سنگربانان اقتدار کشور هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ کارآفرینان ما امروز سنگربانان اصلی اقتدار و عظمت این کشور هستند.

کارآفرینان سنگربانان اقتدار کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در مراسم جشن کارگری که در اردبیل و به میمنت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بیان مشکلات مربوط به تولید و اشتغال قطعاً به رفع آنها کمک مؤثری می‌کند و مسئولان باید تلاش کنند تا زمینه مطلوب در رفع مشکلات واحدهای تولیدی کارآفرینان و کارفرمایان بهتر از گذشته فراهم آید.

وی نقش کارگران را در پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت‌های اصلاح‌گرایانه این قشر را یادآور شد و ادامه داد: در کشوری که آزادی در آن حرف اول را می‌زند، باید تریبون‌ها برای بیان آشکار مشکلات مربوط به تولید و کارخانه‌ها در اختیار کارفرمایان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار گیرد تا بتوانند تنگناها را بازگو کنند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: بیان و طرح این‌گونه مشکلات مدیران، مسئولان و نمایندگان استان را برای یافتن راه‌های مناسب با هدف برطرف کردن آنها به چالش می‌کشاند و نتیجه آن شکوفایی و رونق اقتصادی است.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوع‌های مربوط به کار، تولید و اشتغال از دغدغه‌های مهم مسئولان ارشد نظام اسلامی است، تصریح کرد: نامگذاری امسال و نیز سال‌های گذشته با محوریت اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری این موضوع را تأیید کرد.

وی افزود: ‌در موضوع مربوط به اقتصاد همواره این تولید‌کننده است که زیرفشار قرار دارد، چراکه فروشنده و یا توزیع‌کننده کالاهای خود را با مقداری سود عرضه می‌کند و زمینه‌ای برای زیانشان فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل اضافه کرد: چون نرخ مواد اولیه و هزینه‌های تولید از روند مشخصی برخوردار نیست، این تولیدکنندگان هستند که متضرر می‌شوند و گاهی مجبور هستند که اجناس تولیدی خود را به قیمت پایین‌تر از هزینه‌ای که صرف تولید آنها شده، بفروشند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اینکه تمام دست‌اندرکاران یک کارخانه از کارگر گرفته تا کارفرما شریک هم و به عنوان یک مجموعه واحد محسوب می‌شوند، تولید را نتیجه یک کار جمعی اعلام کرد.

وی یادآور شد: اگر وضعیت تولید و درآمد کارخانه مناسب باشد، به طور قطع همه این افراد از آن بهره‌مند می‌شوند و در صورتی که آن واحد تولیدی به دلیل مواجه شدن با مشکلات گوناگون زیان ببیند، به یقین همه دست‌اندرکاران آن متضرر می‌شوند.

نیکزاد با اشاره به در پیش بودن عید نوروز بر پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارگران کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در استان تأکید کرد.

رئیس شورای اداری استان گفت: پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران سبب ایجاد انگیزه در کارگران و در نتیجه بهبود عملکرد و تولید کارخانه می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی قابلیت‌های زیادی برای رونق تولید و اشتغال دارد، افزود: با هدف رفع مشکلات بیکاری و رونق اقتصادی هرچه بیشتر این استان، باید از قابلیت‌های کشاورزی و گردشگری منطقه بیش از پیش استفاده کرد.

وی در پایان تعهد اشتغال استان اردبیل را 43 هزار و 707 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 85 درصد این رقم تاکنون تحقق یافته و انتظار می‌رود تا پایان سال مابقی نیز محقق شود.

انتهای پیام/62006/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول