اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس:

با تکیه بر توان داخلی تحریم دشمنان بی اثر می‌شود

خبرگزاری فارس:نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس گفت: با تکیه بر توان و فناوری داخلی تحریم دشمنان بی اثر خواهد شد.

با تکیه بر توان داخلی تحریم دشمنان بی اثر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل: جلیل جعفری‌بنه‌خلخال ظهر جمعه قبل از خطبه های نماز جمعه در سخنانی در جمع مردم خلخال گفت: با پیشرفت روز افزون و افزایش توان فکری جوانان ایران و تکیه بر توان داخلی تحریم را به کلی حذف و بی اثر خواهیم نمود.

جلیل جعفری‌بنه‌خلخال در جمع مردم خلخال ضمن ارائه گزارش عملکردی از تلاش های چند ماه خود گفت: تلاش در جهت پیشرفت خلخال و کوثر ادامه خواهد داشت و در سه سال آینده شهرستان خلخال و کوثر تحول چشمگیری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و راه خواهد داشت.

نماینده مردم خلخال و کوثر ضمن اشاره به تحریم همه سویه دشمنان گفت: اکنون در شرایط سختی قرار داریم و با ادامه رویکرد اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی می توانیم از این شرایط سخت نجات یابیم وی افزود:تحریم دشمنان نه تنها چرخ تولید و فناوری کشورما را متوقف نکرده بلکه بر سرعت و پیشرفت همه جانبه و تولیدات روز افزون ما افزوده است و ما در کنار تحریم به ساخت فناوری های جدید در تمامی حوزه ها دست یافته ایم و نمونه بارز آن نیز ساخت انواع موشک ها، تجهیزات پرتاب ماهواره و ارسال ماهواره با موجود زنده به فضا است که با اقتدار آن را تولید و جز چند کشور معدود دنیا هستیم که به این توانمندی دست یافته‌ایم.

جعفری‌بنه‌خلخال اظهار داشت: ملت ایران شاهد هستند که در هفته های اخیر شاهد تعامل تنگاتنگ دولت و مجلس در بحث هدفمندی یارانه ها هستیم و مسئله مهم معیشت مردم در جریان بوده که انشا الله تصمیمات مهمی در حال تصمیم است که شخصا اعتقاد بنده بر این است که هدفمندی یارانه ها باید انجام شود و طوری نباشد که فشار بر دوش اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بیافتند. و انتظار می رود دهک های پایین برخورداری بیشتر نسبت به قشر مرفه جامعه داشته باشند، و عمده هدف توسعه را توسعه بر مبنای تولید، کشاورزی و درمان عنوان نمود.

نماینده مردم خلخال و کوثر تصریح کرد: در فناوری هسته ای و پژوهش های مربوطه در جهان حرفی برای گفتن داریم چرا که در پژوهش رتبه اول را داشته و در فناوری نانوتکنولوژی جز 25 کشور دنیا و در بین کشور‌های اسلامی رتبه اول را دارا هستیم و به این افتخار می‌بالیم.

جعفری‌بنه‌خلخال در بخش دوم سخنان خود مهم‌ترین علت توسعه نیافتگی خلخال را جاده های ارتباطی آن دانست و گفت: متاسفانه شهرستان خلخال و کوثر در محرومیت بوده و محرومیت خلخال تعارف نیست بلکه واقعیتی در جلوی چشمان واقع بین مسئولان است.

وی اظهار داشت: احداث تونل در جاده خلخال به اسالم آرزوی دیرینه مردم خلخال در دستیابی به راه های مطمئن و به دور از گردنه های صعب العبور است که با پیگیری های اخیر اینجانب و مسئولین شهرستان و عنایت ویژه وزارت راه و در راس آن وزیر راه و شهرسازی به طول چهار و نیم کیلومتر این تونل مصوب شده و ما خواستار آن هستیم که منبع اعتبار آن نیز از محل اعتبارات سرجمع وزارت راه باشد که هر چه زودتر این آروزی دیرینه مردم خلخال محقق گردد. که به خاطر مردم خلخال حتی در دیدار اختصاصی با رئیس جمهور دستورات خوبی از سوی این مسئول کشور به وزارت راه وشهرسازی ابلاغ و صادر شده که به جدیت پیگیر این امر هستم.

جعفری افزود: در کنار این تونل بحث راه خلخال، کلور و درام مطرح است که قطعات آن درحال کار بوده و یک قطعه مشکل‌دار با پیگیری و جدیت فرماندار شهرستان که به طول چهار کیلومتر در منطقه کوهستانی و صعب العبور است، اکنون در حال بازگشایی است و انتظار می رود تا سه_چهار ماه آینده انشا الله بازگشایی اولیه به اتمام برسد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس به جاده 28 کیلومتری خلخال، فیروزآباد از محل اتصال به سرچم اردبیل اشاره کرد و افزود: با اتمام این قطعه تا ابتدای سال آینده انشا الله شاهد تحول در حوزه راه خلخال خواهیم بود.

وی با تقدیر از بشیر خالقی نماینده دوره قبل مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: تلاش‌های زیادی از سوی نماینده و مسئولان سابق خلخال برای نجات خلخال از این بن بست و محرومیت انجام شده که قابل تحسین و تقدیر است و ادامه تلاش های آنها با پیگیری های شبانه روزی اینجانب به نتیجه خواهد رسید و مردم خلخال منتفع خواهد شد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به پایین بودن شاخص آسفالت راه‌های روستایی شهرستان خلخال و کوثر اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده انشاالله تا زمان خدمت بنده این شاخص ها به 90 درصد خواهد رسید که در حال حاضر 30 درصد است که هم از شاخص استانی و هم از شاخص کشوری پایین است.

جعفری‌بنه‌خلخال گریزی به کارخانه سیمان و واحدهای تولیدی زد و افزود: متاسفانه در حال حاضر کارخانه سیمان خلخال با مشکل مواجه شده و روند ادامه احداث آن تعطیل است و مشکل اصلی آن پیمانکار این پروژه است که توانایی ادامه و تکمیل پروژه احداث کارخانه سیمان را ندارد و مردم خلخال باید با همت تلاش نمایند تا با نظر کارشناسی سهام این کارخانه سیمان خریداری و این مجموعه اشتغالزا با کمک مردم به راه بیافتند. و مشکل این واحد تولیدی اشتغالزا با اشتغالزایی 500نفر مستقیم حل گردد در این مورد مشکل این واحد بزرگ اشتغالزا به سمع و نظر وزرای اقتصاد و صنعت معدن و تجارت رسیده و ما انتظار داریم که با توجه ویژه مسئولان کشوری خلخال نیز صاحب یک کارخانه تولیدی بزرگ شود.

وی یکی دیگر از محور های توسعه خلخال را گردشگری عنوان نمود و افزود: رونق این بخش با حضور سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری خلخال محقق خواهد شد که قدم اول در همایش ملی سرمایه گذاری خلخال و کوثر در ماه های گذشته برداشته شد.

جعفری در پایان بخش سخنان خود گفت: در ایام الله دهه فجر کارخانه پرلیت در کوثر با اشتغالزایی 50 نفر کلنگ زنی خواهد شد که در آینده نزدیک هم‌چنین با توجه به رغبت سرمایه گذار و انتخاب شهرستان کوثر برای سرمایه گذاری در زمینه کارخانه فولاد این کارخانه در کوثر راه اندازی خواهد شد.

جلیل جعفری بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان با تقدیر از فرماندار شهرستان خلخال گفت: شهرستان خلخال صاحب فرمانداری جوان و باتجربه و پویاست و مردم خلخال در راه رسیدن به توسعه در کنار این مسئول باید با وی تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر گفت: ما با تلاش هم باید کاری کنیم که شهرستان خلخال مهاجرپذیر شود و با رونق کسب و کار اقتصادی و راه اندازی واحد های تولیدی و صنعتی در بلند مدت این شهرستان رونق بیش از پیش خود را پیدا کند.

انتهای پیام /62008/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول