اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

بسیاری از نایافته‌ها در تحریم‌ها کشف می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: بسیاری از نایافته‌ها و غیرمکشوف‌ها در این تحریم‌ها کشف می‌شود و به پیشرفت می‌رسیم.

بسیاری از نایافته‌ها در تحریم‌ها کشف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار کرد: این نهاد از جمله نهادهایی است که شعارها و اهداف انقلاب را ثابت کرد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد از جمله صفات انقلاب است و عناوینی که برای نهادها در این انقلاب استفاده می‌کنند اسلامی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد در مباحث و برنامه‌ها پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف روی داده است.

 * جهاد با سعی و تلاش متفاوت است

وی عنوان داشت: جهاد با سعی، تلاش و کوشش تفاوت‌هایی دارد ولی برخی در دنیا برای تخریب جهاد تلاش می‌کنند.

سعیدی با اشاره به کشتار در سوریه گفت: عده‌ای خود را در این کشور به کشتن داده تا این کشور را ویران کنند و تاکنون شنیده نشده که صهیونیسم در بین آنها کشته شده باشد.

وی یادآور شد: این نوع جهاد، جهاد شیطانی است که در برابر کشورهای اسلامی، ارزش‌ها و به نفع اسرائیل خود را به کشتن می‌دهند.

امام جمعه قم عنوان داشت: این آفت همیشه ممکن است همه را تهدید کند برخی در عرصه سیاسی خود را می‌کشند و کسانی در راه جنایت و تجاوز به نوامیس مردم، کیف‌زنی‌ها و آدم‌ربایی‌ها، خودزنی و خودکشی کرده و برخی با جهاد با اسلام مبارزه می‌کنند و دین و ارزش‌هایی مانند نماز و حجاب را منکر می‌شوند و این امر خودکشی فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خبرنامه‌ها، سایت‌ها، ماهواره‌های یهودی، مسیحی و وهابی وجود دارند که با فرهنگ اسلام مبارزه می‌کنند.

سعیدی عنوان داشت: خداوند در قرآن خطاب به جهادگران راه خدا می‌فرماید «برای شما جهادگران وعده راه‌های برون رفت قرار داده شده که نمی‌توانند منکر آن شوند بنابراین باید تلاش کنیم تا راه جهاد در مسیر خدا را انتخاب کنیم تا مؤمنان را به پیشرفت برسانیم».

* دستیابی به پیشرفت‌های کنونی در سایه تحریم‌ها

وی یادآور شد: بسیاری از پیشرفت‌های کنونی در سایه تحریم‌ها به دست آمده به طوری که اگر در این تنگناها قرار نمی‌گرفتیم چنین انرژی از ما آزاد نمی‌شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه نایافته‌ها و غیر مکشوف‌ها در این تحریم‌ها کشف می‌شود گفت: ممکن در برخی مکان‌ها و موقعیت‌ها مانند تحریم‌ها و کمبود بودجه‌ها تصور کنیم هیچ چیز وجود ندارد ولی با جست‌وجو متوجه می‌شویم که مواردی وجود دارد که هنوز کشف نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای خلیج فارس هر آنچه دارند بیگانه است و نفت سیاه بدبو را به کفار می‌دهند و وسائل و مایحتاج را می‌گیرند.

سعیدی عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و شهدا جان خود را فدا کردند تا فکر خودکفایی در وجود شما زنده شد و اکنون شما نتیجه و محصولات نظام هستید.

وی یادآور شد: فکری که در وجود شماست ارزش آن‌ از پیشرفت مادی که نصیب شما کرده مهم‌تر است و این فکر در هر کشوری باشد آن را آباد می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تأکید کرد: باید علاوه بر کسانی که از ابتدای انقلاب خدمت کردند از دولت و خدمت‌گزاران کنونی تشکر کرد که با وجود محدودیت‌ها و گرفتاری‌ها کمک‌هایی به بخش کشاورزی می‌کنند.

انتهای پیام/78003/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول