اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم پیش‌بینی طرح‌های تفصیلی در مشاغل مورد نیاز

7 هزار واحد صنفی در همدان در کاربری‌های غیر مرتبط واقع شدند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان گفت: بیش از 7 هزار واحد صنفی در همدان به دلیل عدم پیش‌بینی طرح‌های تفصیلی در مشاغل مورد نیاز شهر در کاربری‌های غیر مرتبط واقع شدند.

7 هزار واحد صنفی در همدان در کاربری‌های غیر مرتبط واقع شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا فرسایی وحید عصر امروز در همایش نقش اصناف در اتقاء سلامت اداری بیان داشت: اصناف و بازاریان یکی از مجموعه‌های تأثیرگذار در جامعه برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: جامعه بزرگ اصناف همدان با بیش از 30 هزار واحد صنفی و در استان با بیش از 60 هزار واحد صنفی به عنوان یک پایگاه مهم اقتصادی در غرب کشور در راستای توسعه کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس مجمع امور صنفی استان همدان با بیان برخی از مشکلات اصناف گفت: برخی رفتارهای سلیقه‌ای، موضع‌گیری‌های هیجانی و غیر واقعی و عدم اجرای مصوبات کشوری در حوزه شهرداری‌ها مثل قانون تعیین وضعیت املاک از مشکلات اساسی اصناف است.

وی در ادامه اظهار داشت: بیش از 7 هزار واحد صنفی در همدان به دلیل عدم پیش‌بینی طرح‌های تفصیلی در مشاغل مورد نیاز شهر در کاربری‌های غیر مرتبط واقع شدند.

فرسایی وحید ادامه داد: به دلیل عدم پاسخ‌دهی شهرداری در خصوص طرح‌های تفصیلی هفت اتحادیه با بیش از 5 هزار واحد صنفی به عنوان واحدهای آلاینده شناخته شدند که یکی از مسائل و چالش‌های پیش روی اصناف در همدان است.

وی در ادامه به دیگر مشکلات و مسائل اصناف استان اشاره کرد و یادآور شد: عدم احداث شهرک‌های صنفی خاص، اجرای طرح‌های خاص در مسدود کردن شش خیابان اصلی اطراف میدان امام به بزرگترین دغدغه کسبه همدان به علت عدم دسترسی به معبر در بازار تبدیل شده است.

رئیس مجمع امور صنفی استان همدان اضافه کرد: نوع نگاه و قضاوت در خصوص اصناف چندان منصفانه نیست و اصناف را گرانفروش، کم فروش، محتکر و متقلب خطاب کردن صحیح نیست چرا که اکثر واحدهای صنفی شریف هستند و واحدهای صنفی اندکی خصوصیات منفی دارند که نباید به همه تعمیم داده شود.

وی در ادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه باید اهتمام بیشتری نسبت به مبارزه با مفاسد اقتصادی و اسراف و رفاه‌طلبی انجام شود.

فرسایی وحید در پایان اظهار داشت: همیشه بازار به خاطر پیوند عمیق خود با مذهب خود را همواره سرباز مبارزات مذهبی و آرمانی می دانسته و در کنار ولایت برای توسعه کشور تلاش کرده است و امروز با توجه به تحریم‌های اقتصادی در کنار دولت و نظام حرکت می‌کند.

انتهای پیام/89019/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول