اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی دشتی:

بی‎توجهی بانک‎ها در پرداخت تسهیلات به اصناف مشکل‌ساز شده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی دشتی گفت: بی‎توجهی سیستم بانکی در ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی در شهرستان دشتی،‌ برای این واحدها مشکل‎ساز شده است.

بی‎توجهی بانک‎ها در پرداخت تسهیلات به اصناف مشکل‌ساز شده است

مجید مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: با وجود اینکه بیش از 50 درصد از سرمایه‌های در گردش بانک‌ها از سوی اصناف تأمین می‌شود اما خدمات ارائه شده به این قشر رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: امیدواریم با توجه به توانایی‌های اصناف و تأثیرات عمیق این بخش در چرخه اقتصاد شهرستان با حمایت‌های فرماندار شاهد رونق فعالیت اصناف باشیم و دیگر بی‌مهری بانک‌های شهرستان در قبال اصناف را نبینیم.

مختاری خاطر نشان کرد: در سال 91 مجمع امور صنفی شهرستان دشتی در ارزیابی به عمل آمده توسط کارشناسان مرکز اصناف و بازرگانان ایران در بین مجامع امور صنفی استان موفق به کسب رتبه اول شده و از بین 360 مجمع کشور رتبه سی‎ام را کسب کرده‎ایم و این امر مدیون تلاش بی‌وقفه تمام همکاران در مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های صنفی بوده است.

وی افزود: اتحادیه لوازم یدکی ماشین‌های سبک و سنگین شهرستان با مدیریت ابوالفضل حسین‌پور از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر رتبه اول را در بین تمام اتحادیه‌های صنفی شهرستان کسب کرده که این خود نقطه بارزی از جدیت همکاران در انجام خدمت رسانی به اصناف این شهرستان است.

مختاری با اشاره به فعالیت‌های مجمع امور صنفی در شهرستان یادآور شد: تاکنون 230 فقره پروانه کسب صادر شده و برای 280 نفر نیز در این اصناف ایجاد شغل شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 351 واحد صنفی در دشتی فعالیت می‌کنند افزود: هزار و 450 فقره از کسبه شهرستان پروانه کسب خود را تمدید کرده‌اند و 700 نفر بازاریان مجامع  تجاری و صنفی در شهرستان آموزش داده شده است.

رئیس مجمع امور صنفی دشتی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری نیز 2 هزار و 50 مورد بازرسی از اصناف دشتی  صورت گرفته که 55 فقره پرونده‌ تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که ارزش آن‌ها 30 میلیون و 475 هزار ریال بوده است.

مختاری با اشاره به اینکه 85 فقره از واحدهای صنفی در دشتی فاقد پروانه کسب هستند افزود: امسال 120 مورد کشف تخلف صنفی داشته‌ایم.

وی گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های ما فرهنگی است به طوری که در این زمینه 58 میلیون و 880 هزار ریال در ارتباط با کارهای فرهنگی هزینه شده است.

مختاری تعداد سه مورد ایجاد کلاس گروه‏های تشکل‎های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، و شرکت 156 مورد حضور در کلاس‎های شجره طیبه صالحین بسیج اصناف سپاه دشتی، برگزاری جلسات تشکل‎های انجمن اسلامی بازار، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و شرکت مستمر در نماز جمعه را از دیگر فعالیت‎های فرهنگی این مجمع صنفی در شهرستان ولایتمدار دشتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: تعداد 59 هزار و 500 نخ سیگار قاچاق در سال 91 کشف در این شهرستان شده است.

رئیس مجمع امور صنفی دشتی با بیان این که این اتحادیه افتخار دارد چهار شهید والامقام را تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است گفت: تعداد 130 پروانه کسب ایثارگران برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر 13 اتحادیه و یک واحد دفتر در کاکی فعالیت می‎کنند و زیر نظر این مجمع امور صنفی قراردارند.

مختاری یادآور شد: دوره‎های آموزش پیش نیاز صدور پروانه کسب، مکاسب، امر به معروف و نهی از منکر، آشنایی با قانون نظام صنفی، نحوه تکمیل اظهارنامه و کد اقتصادی برای پرداخت مالیات، عفاف و حجاب، آشنایی با اداره تعاون، کار و امور اجتماعی برای کارگران شش مورد برگزار شده است.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دشتی گفت: افزایش تعرفه برق واحدهای تولیدی در شهرستان دشتی موجب شده تولیدکنندگان در پرداخت هزینه‌های خود دچار مشکل شوند و این امر مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد کرده است.

مختاری گفت: اصناف شهرستان دشتی از فرماندار شهرستان که تاکنون همکاری‎های بسیاری با ما داشته است انتظار دارند تا موضوع تعرفه واحدهای صنفی در شهرستان را با توجه به گرمای هوا در استان بوشهر برای واحدهای صنفی نظیر خواربارفروشی، لبنیات‌فروشی، قنادان، بستنی فروشان، قصابان، واحدهای مواد پروتئین، غذاخوری و غذاهای بیرون بر و سوپرمارکت‌ها و تمام واحدهایی که از وسایل سرد کننده همچون یخچال و فریزر استفاده می‌کنند را پیگیری کنند.

مختاری در پایان از رئیس و پرسنل تعزیرات حکومتی، کمیسیون نظارت، اداره صنعت معدن و تجارت، بهداشت محیط تقدیر کرد.

انتهای پیام/66007/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول