اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز/128

خادملو: انقلاب اسلامی در پی تمدن‌سازی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه قدسیه مرکز مازندران گفت: انقلاب اسلامی در پی تمدن‌‌سازی است.

خادملو: انقلاب اسلامی در پی تمدن‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نیره خادملو بعد از ظهر امروز در همایش انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده که از سوی امور بانوان بسیج فرهنگیان مازندران در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: بعد از 34 سال پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با توطئه‌های رنگارنگ در صدد خدشه‌دار کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی به شعار رهبری که در ابتدای هر سال مطرح می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: شعارهای رهبری دارای محتوای عمیقی است که در زندگی باید اجرا شود نه اینکه موضوعی برای برپایی همایش باشد.

خادملو با تاکید بر اینکه هدف ما از برپایی انقلاب اسلامی تمدن‌سازی است، تصریح کرد: برای ساختن تمدنی اسلامی و دینی نیازمند ابزار و نرم‌افزار هستیم تا به اهداف متعالی دست یابیم.

این مسئول افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با استقلال‌طلبی توانستیم در بخش ابزاری به پیشرفت‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و غیره دست یابیم و در ردیف کشورهای برتر جهان قرار گیریم.

مسئول مرکز علمی قدسیه ساری به پیشرفت همراه با فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: فرهنگ، بعد نرم‌افزاری هر جامعه محسوب می‌شود و برای رسیدن به تمدن اسلامی باید در مسیر الهی قرار گیریم.

وی با اشاره به اینکه گرایش فکری باید در عمل خود را نشان دهد، افزود: سبک زندگی به بخشی از فرهنگ گفته می‌شود که رفتار ظاهری را نشان می‌دهد.

خادملو سبک زندگی ائمه اطهار را از نوع ثواب دانست و خاطر نشان کرد: طریقه سلوک متقین به حالت تواضع است.

این استاد دانشگاه پوسته فرهنگ غرب را دارای پیشرفت ظاهری عنوان کرد و افزود: فرهنگ غرب تهاجمی است و در تلاش است خود را جایگزین فرهنگ اسلامی کند.

وی اضافه کرد: باطن فرهنگ غرب مادی، شهوت‌آلود و ضد معنویت است.

خادملو وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت را ترویج فرهنگ اسلامی، بومی و ایرانی دانست و یادآور شد: مهم‌ترین راهکار در تحکیم خانواده توجه به محدودیت‌ها و تعدیل انتظارات است.

این استاد دانشگاه در پایان متذکر شد: تمام ابزارهای پیشرفت باید در گرو به تکامل رسیدن خانواده‌ها باشد و تاثیر رشد و توسعه فرهنگی اسلامی باید در سبک زندگی اثرگذار باشد.

به گزارش فارس، در این همایش از برترین‌های جشنواره زنان عاشورایی در بخش مقاله‌نویسی نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/86006/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول