اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز-125

کجوری: 10 تعاونی مازندران 110 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به طرح‌های مصوب در صندوق توسعه ملی اظهار داشت: با هدف اشتغال، 10 طرح تعاونی از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات 110 میلیارد ریالی دریافت کردند.

کجوری: 10 تعاونی مازندران 110 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، ظهر امروز همزمان با ایام دهه فجر با حضور معاون مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، فرماندار نوشهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، طرح‌های تولید گل و گیاه به بهره‌برداری رسید.

مجموعه تعاونی گل و گیاه پامچال که از محل کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان موفق به دریافت تسهیلات 500 میلیون ریالی شده است در زمینه تولید درختچه‌های تزئینی، برگ‌های تزئینی و گل‌های فصلی و باغی فعالیت دارد.

با بهره‌برداری از این طرح، 5 نفر به‌صورت دائمی و 5 نفر به‌صورت فصلی مشغول کار شدند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با تبریک فرا رسیدن ایام بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ایام دهه فجر امسال 12 طرح به بهره‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال جدید 58 نفر را فراهم خواهد کرد.

عبدالله کیاکجوری افزود: علاوه بر این طرح‌ها، پروژه‌های مسکن مهر نیز به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از 400 فرصت شغلی در زمینه مسکن مهر ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات از سوی دولت در بخش تعاون خاطر نشان کرد: مبلغ 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات جذب نشده در استان‌های دیگر در سال گذشته با عنایت هیئت دولت به استان مازندران اختصاص یافته که 30 میلیارد ریال آن تشکیل پرونده شده و اعتباری بیش از 11 میلیارد و 400 میلیون ریال در قالب کمک‌های فنی و وام‌های کم‌بهره به 16 طرح در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

کیاکجوری اضافه کرد: در کارگروه توسعه کشاورزی در سال گذشته از مجموع 112 میلیارد تومان اعتبار شهرستانی، 479 طرح تعاونی به ارزش 94 میلیارد و 800 میلیون تومان به این کارگروه معرفی شده که 159 طرح با ارزش 23 میلیارد و 700 میلیون تومان مصوب شد و در بخش تعاون نیز 7 میلیارد تومان عقد قرارداد با بانک عامل شده است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران افزود: در سال جاری نیز با تصویب 4 طرح به ارزش 27 میلیارد و 300 میلیون تومان، متقاضیان در مرحله عقد قرارداد بانکی هستند.

وی با اشاره به طرح‌های مصوب در صندوق توسعه ملی اظهار داشت: با هدف توسعه و افزایش اشتغال در استان، 10 طرح تعاونی با ایجاد 250 فرصت شغلی با مصوبه کارگروه اشتغال از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات 110 میلیارد ریالی دریافت کردند.

کیاکجوری از اعمال ماده 54 قانون تعاون در برخورد با تعاونی‌های غیرفعال خبر داد و گفت: از مجموع 12 هزار تعاونی ثبت شده در مازندران تنها 5 هزار تعاونی فعالیت دارند و 2 هزار تعاونی در حال اجرا، 3 هزار تعاونی غیرفعال و بقیه نیز راکد هستند.

وی خاطر نشان کرد: به‌زودی طرح ساماندهی تعاونی‌های غیرفعال آغاز می‌شود و در صورت عدم مراجعه تعاونی‌های غیرفعال برای ادامه فعالیت این تعاونی‌ها منحل می‌شوند.

انتهای پیام/86019/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول