اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز / 123

احمدپور:مازندران به برکت انقلاب 250 هزار دانشجو دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مازندران، گسترش آموزش عالی را یکی از نتایج مثبت انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز بیش از 250 هزار نفر دانشجو در 120 مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

احمدپور:مازندران به برکت انقلاب 250 هزار دانشجو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، رئیس دانشگاه مازندران پیش از ظهر امروز در نشست کارشناسان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی که در دانشگاه مازندران برگزار شد با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و روزهای خاطره‌انگیز پیروزی انقلاب در بهمن 57 گفت: امروز نتایج و پیامدهای عدم وابستگی و استقلال نظام جمهوری اسلامی قابل مشاهده است، پیشرفت در علوم پزشکی، هسته‌ای، هوا و فضا، داروسازی، صنایع مختلف و ... برخی از جنبه‌های این پیشرفت است.

احمد احمدپور از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به عنوان سرمایه‌های این کشور یاد کرد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت کشورهای جهان به لحاظ وابستگی به دو بلوک شرق و غرب در ایام شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی در طول 34 سال عمر نظام اسلامی برنامه‌ها و توطئه‌های زیادی را برای براندازی نظام پیاده کردند، گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله یکی از این توطئه‌ها بود که با رشادت‌ها و شجاعت‌های مردم و جوانان و رهبری مسئولان نظام منجر به پیروزی ملت ایران شد.

وی اظهار داشت: این پیروزی در حقیقت پیروزی ملت ایران بر لشکر کفر به سرکرد‌گی صدام بود که ادعا می‌کرد ظرف مدت سه روز از شروع جنگ، در تهران سخنرانی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: این دشمنان قسم خورده، امروز جنگ هوشمند را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند و ارکان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را با روش‌های غیرمنطقی و غیرانسانی مورد هجمه قرار داده‌اند. این وضعیت هم با رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب و سربازان گوش به فرمان به نفع ملت ایران به اتمام خواهد رسید.

رئیس دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش، گسترش آموزش عالی را یکی از نتایج مثبت انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: سهم استان مازندران در ارتقای آموزش عالی بسیار زیاد است و امروز بیش از 250 هزار نفر دانشجو در 120 مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

احمدپور بر ضرورت ارتقای کیفیت شاخص‌های آموزش عالی استان در کنار افزایش کمی آموزش عالی و دانشجویی تأکید کرد و ادامه داد: ارتقای وضعیت آموزشی، اداری و مالی، دانشجویی و فرهنگی در تمامی نظام‌های آموزش عالی و از جمله دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی، ضرورتی جدی است.

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش آموزش عالی در استان مازندران گفت: پس از اجرای این طرح نتایج مطلوبی به‌دست آمده است.

احمدپور افزود: بر اساس نتایج حاصله، سهم زیرمجموعه نظام‌های آموزش عالی، مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، سهم گروه‌های تحصیلی و گروه‌های آموزشی مشخص شده است که باید در همین راستا و نتایج به‌دست آمده عمل شود.

رئیس دانشگاه منتخب استان مازندران در پایان با  بااهمیت شمردن برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی بر استمرار این‌گونه کارگاه‌ها و نشست‌ها به منظور دستیابی به اهداف آموزش عالی استان مازندران و تحول در بدنه کارشناسی بخش‌های مالی، دانشجویی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات مذکور تأکید کرد.

انتهای‌پیام/86024/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول