اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز-126

عباسپور: اجرای طرح آبرسانی به 64 روستای مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس آب و فاضلاب روستایی آمل گفت: طرح آبرسانی به 64 روستای مازندران در شهرستان آمل در حال انجام است.

عباسپور: اجرای طرح آبرسانی به 64 روستای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مصطفی عباسپور ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از آب شرب پنج روستای لاریجان آمل با اعلام اینکه آمل دارای 343 روستا است، اظهار داشت: از این تعداد 70 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تمامی دولت‌ها به نسبت اعتبارات و امکانات خود تلاش کرده‌اند، یادآور شد: اینکه گفته می‌شود هیچ دولتی کار نکرده است، درست نیست، اما حجم کاری که از سال 84 به بعد صورت گرفته است، قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست.

عباسپور با اعلام اینکه پیش از سال 85 تنها 97 روستای این شهرستان به صورت نیم‌بند از آب سالم بهره‌مند بودند، تاکید کرد: در این وسعت، 120 کیلومتر از شبکه آبرسانی مستهلک شده بود.

وی با بیان اینکه از سال 85 به بعد، 197 روستای این شهرستان آبرسانی شده است، گفت: این روستا با 32 مجتمع آبرسانی تامین آب شرب شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از سال 85 تا 87، 110 روستا از نعمت آب شرب برخوردار شده‌ است، افزود: در این روستاها، 300 کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 26 پیمانکار در آمل مشغول به کار هستند، خاطر نشان کرد: این پیمان‌ها 64 روستا را در بر می‌گیرند که بیش از 9 میلیارد تومان قرارداد برای ایجاد این پیمان‌ها منعقد شده است.

رئیس آبفار آمل با اشاره به اینکه به مناسبت ایام‌الله دهه‌ فجر، خط انتقال آب به پنج روستای این بخش به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: خط انتقال آب به روستاهای لاسم، نمار، کفاوکلری و پلریه به همراه مخازن بتنی آنها به صورت نمادین در روستای شهیدآباد شهر رینه به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: برای بهره‌برداری از مخزن 30 مترمکعبی شهیدآباد با یک و نیم کیلومتر شبکه انتقال، 40 میلیون تومان هزینه شده است.

عباسپور با اعلام اینکه توسعه آبرسانی در مناطق بالادست شهرستان آمل با وجود شرایط بد جوی صورت گرفته است، اظهار کرد: این روستاها به تدریج از این نعمت برخوردار می‌شوند.

انتهای‌ پیام/86011/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول