اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدا خراسان‌رضوی:

تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی باید در فضای علمی انجام شود

خبرگزاری فارس: معاون صدای مرکز صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی باید متاثر از سیستمی مبتنی بر تقوای سیاسی، فضای علمی و کارشناسی باشد.

تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی باید در فضای علمی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد آصفی‌یزدی عصر امروز در جلسه بررسی آسیب‌شناسی پژوهش‌های تاریخی در سالن جلسات دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد ، اظهار کرد: تحلیل تاریخ، یک وجهی نیست؛ زیرا تاریخ در حوزه راهبردی تعریف می‌شود و باید اطلاعاتی خاص در حوزه‌های ارزشمند تاریخی وجود داشته باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به دلیل اینکه انقلابی فرهنگی، دینی و دارای اندیشه‌های خاص است باید در فضای مدیریتی و تفکر راهبردی قرار گیرد.

آصفی ادامه داد: تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی باید متاثر از سیستمی مبتنی بر تقوای سیاسی، فضای علمی و کارشناسی باشد.

معاون صدای مرکز صدا و سیمای خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: بلوغ جوامع زمانی ایجاد می‌شود که از دو مولفه حکمت و علم به صورت قابل توجهی بهره‌برداری شود.

وی یادآور شد: امروز تاریخ‌نگاری و تاریخ‌نویسی امری پسندیده به‌شمار می‌رود و انجام چنین فعالیت‌هایی نیز بسیار حائز اهمیت دانسته شده است.

آصفی اذعان کرد: مهم‌ترین دغدغه عصر کنونی در زمینه تاریخ‌نویسی و تاریخ‌نگاری این است که تاریخ‌نگاری سفارشی نشود.

معاون صدای مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی تصریح کرد: باید به این امر توجه داشته باشیم که تاریخ و انقلاب اسلامی ایران در جریان است و ما نیز باید روز به روز اطلاعات تاریخی را ثبت کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم خانه تاریخ مشهد ، ایجاد هم‌افزایی در بستر کارشناسی و نگارشی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی در مشهد است همچنین مراقبت از انحراف‌های احتمالی که می‌تواند به دلیل سهل‌انگاری و یا عمدی در این زمینه انجام شود.

آصفی گفت: افرادی‌که در عرصه تارخ‌نویسی فعالیت می‌کنند وظیفه دارند از انحرافات احتمالی جلوگیری کنند در غیر این صورت تمام افراد در این عرصه مقصر به‌شمار می‌روند.

معاون صدای مرکز‌صدا و سیمای خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در مورد ثبت وقایع تاریخی انقلاب اسلامی همکاری و هم‌اندیشی حائز اهمیتی بین انجمن علمی گروه تاریخ دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه‌ها، آستان قدس رضوی، فرهنگسرای بهشت و فرهنگسرای انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی اظهار کرد: پیوندی که امروز باید توسط مورخان، بین مردم و رهبران فکری عملیاتی ایجاد شود یک حلقه مفقوده محسوب می‌شود.

انتهای پیام /70025/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول