اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 480 میلیون ریال

طرح‌های بهزیستی خوروبیابانک ویژه دهه فجر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با اعتباری افزون بر 480 میلیون ریال چهار طرح عمرانی، خدماتی بهزیستی شهرستان خوروبیابانک افتتاح شد.

طرح‌های بهزیستی خوروبیابانک ویژه دهه فجر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر چهار طرح عمرانی، خدماتی بهزیستی شهرستان خوروبیابانک با حضور مرضیه فرشاد معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان و جمعی از مسئولان محلی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم مرکز مشاوره ژنتیک شهرخور، مرکز ترک اعتیاد رویش در شهر جندق، جمعیت همیاران سلامت روان آتیه شهر خور و هفت واحد مسکونی مددجویی در شهرهای خور، جندق و روستای چاه‌ملک افتتاح شد.

از این هفت واحد مسکونی مددجویی، چهار واحد در شهر جندق، دو واحد در شهرخور و یک واحد در روستای چاه‌ملک است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در آیین افتتاحیه طرح‌های بهزیستی خوروبیابانک با بیان اینکه در حال حاضر 18 مرکز مشاوره ژنتیک در استان اصفهان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: امروز ما شاهد گشایش نوزدهمین مرکز ژنتیک در استان اصفهان هستیم.

مرضیه فرشاد اضافه کرد: مشاوره‌های قبل ازدواج، مشاوره به خانم‌هایی که در خانواده فرزند معلول‌ دارند و برای‌ چندمین بار قصد بارداری دارند در این مراکز ارائه می‌شود.

وی افزود: مردم و به وی‍ژه زوج‌های جوان باید توجه داشته باشند برای به دنیا آوردن فرزند سالم حتما به مشاوره ژنتیک مراجعه کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در این مراکز تمام شرایط تولد یک نوزاد سالم با توجه به شرایط زوجین بررسی می‌شود و اطلاعات لازم در خصوص ازدواج و یا فرزند دار شدن در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین ماموریت مراکز ژنتیک پیشگیری از معلولیت‌ها بیان کرد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این‌گونه مراکز دیگر شاهد معلولیت در کودکان نباشیم.

فرشاد یادآور شد: در سازمان بهزیستی یک ترکیب حمایتی وجود دارد که به سمت فعالیت‌های تخصصی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: علاوه بر خدمات حمایتی در جهت توانمندسازی، بهتر کردن زیستن افراد اعم از کسانی که جامعه هدف هستند به صورت مستقیم و یا عموم مردم خدمات‌رسانی داریم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در ادامه به حوزه‌های مختلف سازمان بهزیستی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این ‌راستا فعالیت‌های‌ خوبی ‌صورت‌ گرفته که مهم‌ترین هدف‌ در حوزه توانبخشی ویژه معلولان، در حوزه اجتماعی ویژه زنان و کودکان، در حوزه مشارکت ویژه خیران و نهادهای دولتی و غیردولتی و درحوزه پیشگیری ویژه معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: آینده مراکز ژنتیک بستگی به فرهنگ عمومی دارد به طوری‌که این مراکز علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید ایجاد نیاز و پاسخگو نیز باشند.

فرشاد همچنین از ایجاد مرکز غربالگری شنوایی ویژه کودکان و نوزادان در این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده با راه‌اندازی این مرکز نوزادان شهرستان از بدو تولد تا یک ماه اول تحت غربالگری شنوایی قرار گیرند.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول