اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز خبر داد

افتتاح 197 پروژه در دهه فجر در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: 197 پروژه در قالب 41 ردیف با اعتبار بیش از 640 میلیارد ریال دهه فجر امسال در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 197 پروژه در دهه فجر در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا خیراندیش ظهر امروز در نشست خبری بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر حوزه معاونت عمرانی شهرداری شیراز اظهار داشت: افتتاح بوستان و تقاطع غیرهمسطح بزرگ رضوان، اعتبار بند چنارراهدار، مرکز فوریت‌های پزشکی و فاز دوم آتش‌نشانی والفجر از جمله طرح‌های دهه فجر امسال است.

وی افزود: دو پل دال بتنی تقاطع رضوان با هدف روان‌سازی ترافیک و ایجاد فضای مناسب شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول شهری اضافه کرد: بوستان رضوان نیز به مساحت 12 هزار متر مربع به منظور بهسازی ورودی گلزار شهدا و ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان افتتاح می‌شود که مجموع اعتبار این طرح به همراه تقاطع غیرهمسطح 250 میلیارد ریال است.

خیراندیش تصریح کرد: بند چنارراهدار با اعتبار 100 میلیارد ریال با هدف کنترل سیلاب، انحراف و انتقال آب رودخانه به کانال آبرسانی موجود سازمان پارک‌ها، تامین آب مورد نیاز آبیاری پارک بزرگ چنارراهدار و ایجاد یک دریاچه تفریحی با اکوسیستم موضعی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، مساحت سایت فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی 2 هزار و 500 متر مربع است و دارای پد چرخبال، استخر سرپوشیده، برکه‌های آموزشی لجن‌زار، باتلاق و محوطه‌سازی‌های مربوطه است.

فازهای یک و دو خیابان انقلاب، زیرسازی و کف‌‌سازی، بهسازی، جدول‌گذاری و آسفالت و روکش آسفالت در بسیاری از مناطق شهری از دیگر مواردی بود که خیراندیش ذیل اقدامات معاونت شهرسازی برشمرد.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی در خیابان زند، احداث و توسعه نمازخانه‌ها در پارک ایرانی و بوستان هاشمی، بوستان حاشیه‌ای در منطقه پنج و ساخت و نصب 20 سایه‌بان ایستگاه اتوبوس از جمله مواردی بوده که در همین زمینه قابل ذکر است.

احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی در پنج منطقه، حفاری و تجهیز چاه عمیق، لوله‌گذاری و آبرسانی، احداث جاده نیروگاه گاز و افتتاح بازارچه بلوار میرزای شیرازی و همچنین بازارچه آفرینش از دیگر مواردی بود که معاون عمرانی و شهرسازی شهردار شیراز در این نشست به آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مرکز معاملات خودرو در بلوار ولایت به مساحت 23 هزار متر مربع به منظور کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد خودروها به بهره‌برداری رسید.

نورپردازی و بدنه‌سازی پل‌ها و زیرگذرها، استقرار سیستم سرای موبایل برای ارائه خدمات الکترونیکی به گوشی همراه شهروندان، طراحی و بهره‌برداری از زیرسیستم‌های املاک، مستغلات و کمیسیون ماده 100 در همین جلسه توسط خیراندیش توضیح داده شد.

وی خاطرنشان کرد: المان‌های حجمی وحدت در زیرگذر یادگار امام، سرو ایرانی در باغ عفیف‌آباد، سرو اسلامی در باغ جنت، عروج در زیرگذر رسول اعظم، سیاه‌مشق در خوابگاه دانشجو، قلم خیال در میدان دانشجو، سرداران در تقاطع سرداران فضیلت، انرژی هسته‌ای در تقاطع حسابی، سرداران شهید در پارک گلزار شهدا و گل نرگس با گلدان در بلوار زینبیه در راستای ایجاد غنای بصری و زیباسازی شهری به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2448/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول