اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

برداشت 150 تنی مرکبات در هر هکتار از باغات مازندران

خبرگزاری فارس: معاون توسعه نیروی انسانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت 150 تنی مرکبات در هر هکتار از باغات مازندران بیانگر استعداد بالای کشاورزی مازندران است.

برداشت 150 تنی مرکبات در هر هکتار از باغات مازندران

محمدرضا اسفندیاری امروز در حاشیه افتتاح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در روستای خورشید نکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با اشاره به اینکه 295 پروژه جهاد کشاورزی مازندارن در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود، افزود: این طرح‌ها با اعتبار 17 میلیارد و 500 میلیون تومان در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی و زیربنایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با توجه به عنایتی که امسال دولت به بخش توسعه کشاورزی داشته و اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان که به این بخش اختصاص داده ما شاهد رونق بخش کشاورزی در سال ‌جاری بودیم.

وی اظهار کرد: منابع اختصاص یافته به این پروژه‌ها از منابع دولتی جهاد کشاورزی، تسهیلات بانکی و مردمی بوده است که با وجود مشکلات اعتباری با ارائه تسهیلات کم بهره دولت به کشاورزان عملیاتی شد.

اسفندیاری گفت: با اختصاص این اعتبارات شاهد رشد و شکوفایی خاص در بخش کشاورزی هستیم و مناطق جلگه‌ای ما استعداد سه بار بهره‌برداری در سال را دارند.

وی بیان داشت: هدف سازمان جهاد کشاورزی، خودکفایی در بخش تولیدات این بخش است و از آنجایی‌که زمین‌های مازندران به‌ویژه قسمت‌های جلگه، مستعد برای کشت‌های مجدد هستند تغذیه مناسب برای مزارع و باغ‌ها بسیار ضروری است تا بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه خطیر تامین امنیت غذایی جامعه به بخش جهاد کشاورزی محول شده است.

اسفندیاری افزود: از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها تامین امنیت در تمامی بخش‌ها به ویژه بخش امنیت غذایی است.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باغ‌های مازندران این ظرفیت را دارند که با تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با آفات و آبیاری مناسب، 50 تن برداشت در هر هکتار داشته باشیم که اگر به این موفقیت دست یابیم می‌توانیم جزو صادرکنندگان مرکبات جهان باشیم.

اسفندیاری همچنین با اشاره به برداشت 150 تنی مرکبات در هر هکتار از باغات مازندران گفت: این مسئله بیانگر استعداد بالای کشاورزان و زمین‌هایی است که باید نهایت استفاده از آن انجام شود.

وی ادامه داد: مازندران دارای استعدادهای مناسب و خوبی در کشاورزی و در زمینه‌های مختلف تولید برنج، کیوی و مرکبات از استان‌های موفق و پیشتاز است و باید با برنامه‌ریزی مناسب گام مؤثری در افزایش تولیدات برداریم.

اسفندیاری بیان داشت: مازندران در تولید گوشت سفید و قرمز به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی از استان‌های برتر است و راندمان مناسبی در تولید دارد و می‌تواند در هر واحد پنج تا شش دوره بهره‌برداری کند.

انتهای پیام/86002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول