اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد

افزایش تولید مرکبات در کازرون

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کازرون از افزایش تولید 40 درصدی مرکبات نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

افزایش تولید مرکبات در کازرون

عبدالرسول گندمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: در سال زراعی جاری کشت گندم آبی با توجه به وضعیت بارندگی مناسب و استقرار دستگاه‌های خاک‌ورزی جدید و نیز رضایتمندی کشاورزان از خرید تضمینی گندم، این محصول افزایش قابل توجهی در این شهرستان داشته است.

وی افزود: امسال بیش از 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کازرون به روش کشاورزی حفاظتی زیر کشت قرار گرفته که مزایایی از قبیل، کاهش هزینه‌های کشت، مدیریت منابع آب و نهاده‌های کشاورزی و افزایش تولید را به دنبال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: در سال زراعی جاری این شهرستان در کشت گندم آبی و دیم حدود 50 درصد و در جو آبی و دیم نزدیک به 90 درصد نسبت به سال گذشته افزایش سطح زیر کشت دارد.

گندمی در ادامه جایگزینی محصولات زودبازده، ارقام ذرت با راندمان مناسب نزدیک به 90 درصد از مزارع کازرون را از دستاوردهای بخش کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری عنوان و بیان داشت: استفاده از این ارقام مزیت‌هایی مانند کاهش مصرف آب، دوره رشد کوتاه‌تر و تولید بالا را برای کشاورزان داشته است.

وی از کشاورزان خواست که در زمینه کشت‌های بهاره و تابستانه خود از مشاوره کارشناسان بخش کشاورزی در راستای کشت ارقام توصیه شده استفاده کنند.

این مسئول به وجود آفات مینوز گوجه فرنگی در سطح شهرستان کازرون اشاره و خاطرنشان کرد: این آفات در سال گذشته باعث خسارتی به مزارع گوجه فرنگی این شهرستان شد که در این راستا از کشاورزان خواسته می‌شود برای مبارزه با این آفات از روش‌های مبارزه تلفیقی آفات و توصیه مشاوران و کارشناسان استفاده کنند.

گندمی در بخش دیگر سخنانش به افزایش 40 درصدی تولید مرکبات در کازرون اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر 22 تن مرکبات عملکرد در هر هکتار باغ‌های این شهرستان بوده که افزایش این میزان تولید نسبت به سال گذشته استفاده بهینه باغداران از سموم و کودهای شیمیایی و مباحث آموزشی، اجرای طرح پایلوت و کنترل آب و تغذیه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در پایان اذعان داشت: تسهیلات توسعه کشاورزی اعم از اصلاح و احیای باغ‌ها، صنایع بخش کشاورزی و تولیدات دامی، بیش از 400 میلیارد ریال در شرف پرداخت است.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول