اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

راه‌اندازی مرکز تحقیقات مرکبات جنوب کشور در جهرم

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات مرکبات جنوب کشور در جهرم خبر داد و گفت: این مهم با همت و همکاری مسئولان بخش کشاورزی در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز تحقیقات مرکبات جنوب کشور در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، جهانگیر پرهمت بعد از ظهر امروز در دومین جشنواره مرکبات جهرم با اشاره به موقعیت این شهرستان در کشاورزی کشور اظهار داشت: امروز در شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی بخش کشاورزی با تولید محصولات غنی، بخش عمده‌ای از نیاز غذایی مردم را تامین می‌کند.

این مسئول از کشاورزان به عنوان ستون فقرات بخش کشاورزی کشور یاد کرد و افزود: باید تلاش کرد تا ارزش افزوده بخش کشاورزی نصیب تولیدکنندگان شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بحث آب برای کشاورزی را پایه و عنصر اصلی این بخش نام برد و ابراز داشت: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تلاش کرده و در تخصیص اعتبارات سالانه بیشترین هزینه را صرف آب برای کشاورزی در نظر گرفته است.

وی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات مرکبات جنوب کشور در جهرم خبر داد و گفت: این مهم با همت و همکاری مسئولان بخش کشاورزی در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به فعالیت‌های مناسب ایستگاه تحقیقات کشاورزی جهرم نیز ادامه داد: این مرکز با تحقیق در زمینه گونه‌های مختلف کشاورزی و معرفی آن به سایر نقاط کشور فعالیت در خور تحسین دارد.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی نخستین باغ عاری از ویروس در شمال کشور خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب استان فارس، این امکان وجود دارد تا نخستین باغ عاری از ویروس نیز در فارس راه‌اندازی شود.

پرهمت با اشاره به تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه ترویج و آموزش، تکنولوژی و فناوری‌های جدید اذعان داشت: تلاش داریم تا با حداکثر توان خود در زمینه خدمت‌رسانی به بخش کشاورزی و عزم جدی در راستای استفاده حداکثری از بهره‌وری در این بخش فعالیت کنیم.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول