اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص اعتبار برای احداث سدهای ایثار اهر و هرزه ورز هریس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از تخصیص اعتبار برای احداث سد ایثار اهر و سد هرزه ورز هریس خبر داد.

اختصاص اعتبار برای احداث سدهای ایثار اهر و  هرزه ورز هریس

ارسلان هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز درباره اظهارات نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی مبنی بر کندی عملیات اجرایی سدهای شهرستان اهر و هریس توضیحاتی ارائه کرد.

تخصیص اعتبار برای احداث سد ایثار اهر

وی افزود: تمام مراحل مطالعاتی سد ایثار اهر به اتمام رسیده و برای جمع بندی فنی و اقتصادی طرح توسط دفتر طرح‌های توسعه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران طی نامه شماره 3881/130/91 مورخ 2/3/91 به مدیرکل محترم دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو  برای صدور مجوز تخصیص ارائه شده و طی نامه شماره 100/14040 مورخ 6/6/91 برای تامین اعتبار مورد نیاز آغاز عملیات اجرایی درخواست به عمل آمده است.

هاشمی تصریح کرد: برای سال 92 اعتباری به مبلغ 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی درخواست شده است و عدم تخصیص اعتبار در سال‌های 90 و 91 باعث ایجاد مشکل برای شرکت شده و متاسفانه تاکنون هیچ گونه ردیفی برای پروژه تعریف نشده که انتظار می‌رود نماینده محترم شهرستان نسبت به پاراف کردن ردیف مساعدت کنند.

تخصیص اعتبار لازم به سد هرزه ورز هریس

وی اضافه کرد: نظر به اتمام مطالعات مرحله اول سد هرزه ورز هریس گزارش توجیهی برای اخذ مجوز تخصیص آب به دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو ارسال شده که لازم است با عنایت به ضرورت بر تامین آب شرب شهر هریس و روستاهای اطراف با وجود محدودیت‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه، حداقل با لحاظ تخصیص سد اربطان با نظر موافق، مجوز تخصیص آب صادر شود.

وی ادامه داد: متعاقب آن برای اتمام مطالعات، اعتباری به مبلغ 2 میلیارد ریال برای سال‌جاری و برای اغاز عملیات اجرایی سد، اعتباری به مبلغ 50 میلیارد ریال برای سال 1392 منظور شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: مقدمات لازم برای اتمام مطالعات در سال‌جاری فراهم  است.

تامین اعتبار برای اتمام مطالعات سدهای اهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مطالعات فاز اول برای اتمام مطالعات سدهای اهر با پیشرفت صد درصد و مرحله دوم با پیشرفت 50 درصد و عملیات نقشه‌برداری با پیشرفت 80 درصد در حال انجام است.

وی افزود: مطالعات ژئوتکنیک، خاک‌شناسی و زیست محیطی طرح به اتمام رسیده و برای اتمام مطالعات طرح مذکور در سال 92، 3000 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

طرح‌های شکرلو و کچری چای اهر

هاشمی گفت: مطالعات فاز اول طرح‌های شکرلو و کچری‌چای با پیشرفت 77 درصد در حال انجام است.

وی افزود: مطالعات ژئوتکنیک و نقشه برداری طرح به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: برای اتمام مطالعات مرحله نخست این طرح‌ها در سال 92، 10 میلیون ریال اعتبار موردنیاز است که متأسفانه در سال‌های 90 و 91 اعتباری برای ادامه مطالعات تأمین نشده بنابراین این طرح‌های مطالعاتی بوده و اجرایی نیستند.

انتهای پیام/60001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول