اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی خبر داد

ناوگان سنگین خراسان جنوبی فرسوده است/ اختصاص اعتبار مهر ماندگار به حمل و نقل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع عمر متوسط ناوگان استان 13 سال است، گفت: البته ناوگان سنگین ما فرسوده است که با پیگیری‌های که انجام داده‌ایم پیش‌بینی می‌شود این مشکل نیز رفع شود.

ناوگان سنگین خراسان جنوبی فرسوده است/ اختصاص اعتبار مهر ماندگار به حمل و نقل

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری شنبه‌ شب در تشریح وضعیت حمل و نقل خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر در نشست فجر 34 اظهار داشت: وضعیت راه‌ها و جاده‌ها و حمل و نقل خراسان جنوبی امروز با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی از اختصاص تسهیلات 200 میلیون تومانی صندوق مهر امام رضا(ع) برای توسعه ناوگان حمل و نقل استان خبر داد و تاکید کرد: این تسهیلات با کارمزد هفت درصد پرداخت می‌شود.

مسیرهای فاقد سرویس شناسایی می‌شوند

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی با بیان اینکه از محل صندوق مهر ماندگار نیز قرارداد 3 میلیارد تومانی بین سازمان راهداری و بانک کشاورزی برای افزایش حمل و نقل استان بسته شده، گفت: در استان هماهنگی‌های لازم را با فرمانداری‌ها و بخشداران انجام داده‌ایم تا مسیرهای فاقد سرویس شناسایی شوند.

 

نصری با بیان اینکه تسهیلات این بخش نیز 15 درصد است که 10 درصد را دولت و مابقی را متقاضی پرداخت می‌کند، ادامه داد: به محض اینکه اعتبارات ابلاغ شد برای جذب آن اقدام می‌کنیم.

عمر متوسط ناوگان استان 13 سال است

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های این مجموعه در بحث افزایش حمل کالاها اضافه کرد: در بحث کالا خراسان جنوبی در بخش کاشی در مرکز استان وضعیت بسیار خوبی دارد، در قاین سیمان را داریم و در جنوب استان هم معادن غنی سنگ هستند که فرصت خوبی برای افزایش حمل کالا را در استان فراهم کرده‌اند.

 

نصری با بیان اینکه در مجموع عمر متوسط ناوگان استان 13 سال است، افزود: البته ناوگان سنگین ما فرسوده است که با پیگیری‌های که انجام داده‌ایم پیش‌بینی می‌شود این مشکل نیز رفع شود.

وی با تاکید بر نوسازی ناوگان سنگین اظهار امیدواری کرد: با همکاری بانک‌ها و استقبال مردم ناوگان سنگین استان نوسازی شوند.

استقبال مردم دلیل افزایش اتوبوس‌های وی‌آی‌پی

این مسئول میزان کالای حمل شده از ابتدای امسال تاکنون را یک میلیون و 980 هزار تن برشمرد و اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته کمی کاهش داشته که به دلیل کاهش حمل سنگ از معاون جنوب استان بوده است.

 

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 4 هزار و 744 دستگاه ناوگان در بخش باربری هم‌اکنون در استان خدمات می‌دهند.

وی همچنین از افزایش اتوبوس‌های مسافربری وی‌آی‌پی در بیرجند خبر داد و اذعان داشت: استقبال مردم نیز از این سرویس‌ها بالا است.

انتهای پیام/2248/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول