اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص 234 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: از اعتبارات امسال نوسازی مدارس استان تاکنون 234 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

اختصاص 234 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی

علی آذرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: کل اعتبار امسال استان معادل 423 میلیارد ریال بوده که اعتبارات باقی ماند نیز تا پایان سال مالی 91 که سه ماهه دو سال آینده خواهد بود تخصیص می‌یابد.

وی از جذب اعتباری معادل یک هزار و 600 میلیارد ریال توسط اداره تحت مدیریتش خبر داد و افزود: طی سال‌های 85 تا 90 اعتباری معادل یک هزار و 600 میلیارد ریال از محل طرح تخریب و بازسازی برای آذربایجان‌شرقی جذب شده است.

آذرنژاد اعتبار یاد شده را 4.57 درصد کل اعتبارات کشور اعلام کرد و گفت: اعتباری یک هزار و 600 میلیارد ریال جذب شده از بابت طرح تخریب و بازسازی 4.57 درصد کل اعتبارات اختصاصی در کشور به این طرح را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی زیربنای کلاس‌های درس استان قبل از انقلاب را تنها 935 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: با روندی که در بحث آموزشی و افزایش ظرفیت‌های این حوزه صورت گرفته که این رقم هم اکنون به 3 میلیون و 900 هزار متر مربع رسیده که نشان از رشد 318 درصدی دارد.

وی درباره تعداد کلاس‌های درس نیز گفت: قبل از انقلاب 9 هزار و 317 کلاس آموزشی در آذربایجان‌شرقی احداث شده بود که بعداز انقلاب به 32 هزار و 607 کلاس درس افزایش یافته است.

آذرنژاد اضافه کرد: بعداز پیروی انقلاب 22 هزار و 290 کلاس آموزشی در استان احداث و در اختیار متقاضیان این حوزه قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی درصد افزایش این بخش را نیز در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 250 درصد عنوان کرد.

انتهای پیام/60002/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول