اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اصفهان:

پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در اصفهان مدیریت نمی‌شود / ترافیک اصفهان افزایش یافته

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در شهر اصفهان مدیریت نمی‌شود و وضعیت ترافیک در سطح شهر شکل ویژه‌ای به خود گرفته است.

پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در اصفهان مدیریت نمی‌شود / ترافیک اصفهان افزایش یافته

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه وضعیت پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در سطح خیابان‌های موجود در سطح شهر باید ساماندهی شود، اظهار کرد: سیستم‌هایی که از گذشته در راستای کنترل پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در سطح شهر ایجاد شده بودند به مرز تعطیلی رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: اجرای آمایش سرزمین برای استان و به ویژه شهر اصفهان ضرورت دارد و مطالعات و کارشناسی‌های مورد نیاز برای انجام آمایش سرزمین در اصفهان باید صورت بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بروز هر خطایی در استان به دنبال انجام هر اقدامی بدون انجام آمایش سرزمین در اصفهان امکانپذیر است، تصریح کرد: اقدامات شهری در سطح شهر و استان اصفهان بدون آمایش سرزمین می‌تواند توأم با هر خطایی باشد.

وی با بیان اینکه تمام همت مسئولان و مدیران استان و شهر باید در راستای انجام آمایش سرزمین باشد، ادامه داد: مسئله انجام آمایش سرزمین در استان و شهر اصفهان امری ضروری و اجتناب‌نا‌پذیر است.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر اصفهان با موضوع مهاجرت بی‌رویه مردم مواجه شده است، تاکید کرد: مهاجرت بی‌رویه مردم به شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در سطح شهر به شمار می‌رود و این مهاجرت‌ها ناشی از عدم انجام آمایش سرزمین است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در مناطق مختلف استان وجود دارد و قشر مهاجر باید به سمت این مناطق مهاجرت کنند، افزود: عدم انجام آمایش سرزمین سبب افزایش بی‌رویه مهاجرت‌ها به سمت شهر اصفهان شده است که این مهاجرت‌ها آثار مخربی را برای اصفهان دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدامی در راستای تحقق آمایش سرزمین نه تنها در شهر اصفهان بلکه در استان اصفهان نیز انجام نشده است، گفت: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز می‌تواند برای انجام آمایش سرزمین اصفهان اقدامات مناسبی را انجام بدهد.

وی با اشاره به اینکه از حدود دو ماه گذشته تاکنون پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در اصفهان به یک معضل تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در شهر اصفهان مدیریت نمی‌شود و وضعیت ترافیک در سطح شهر شکل ویژه‌ای به خود گرفته است.

قربانی با تاکید بر اینکه پلیس راهور از امکانات لازم برای کنترل پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در خیابان‌های سطح شهر برخوردار نیست، ادامه داد: در صورت عدم کنترل پارک حاشیه‌های خودرو‌ها در خیابان‌ها پایان سال نا‌مناسبی در انتظار خیابان‌های شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه در آستانه ایام نوروز قرار داریم و ایام نوروز به عنوان ایام خاص برای شهر و مدیریت شهری مطرح می‌شود، تصریح کرد: مسئولان باید برای این ایام خاص قوانین و مقررات ویژه‌ای در سطح شهر اجرا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مطالعات خاص و ویژه‌ای باید برای این ایام خاص در اصفهان صورت بگیرد، اضافه کرد: مردم نیز باید از این قوانین و مقررات به منظور اجرا در ایام نوروز مطلع شوند و از این قوانین تمکین کنند.

وی به رشد فزاینده خودرو‌ها در سطح شهر اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر رشد خودرو‌ها در کلان‌شهر‌های کشور نسبت به جمعیت موجود در این کلان‌شهر‌ها سه برابر شده است.

قربانی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی باید در سطح این کلان‌شهر‌ها اجرا شود که ترافیک موجود را تسهیل و کاهش بدهد، افزود: در حال حاضر بسیاری از خیابان‌های اصفهان دو طرفه هستند و مسئولان باید با انجام یک کار مطالعاتی و کارشناسی این خیابان‌ها را به خیابان‌های یک‌سویه و یک‌طرفه تبدیل کنند..

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این موضوع به عنوان یک مشکل اساسی در خیابان‌های غربی و شرقی اصفهان مطرح است، گفت: مسئولان باید با یک برنامه‌ریزی جامع این مشکلات را به صورت ریشه‌ای و اساسی برطرف کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تخلیه بار و بارگیری در خیابان‌ها باید در برخی از خیابان‌های شهر در ساعات خاصی از روز انجام شود، اظهار کرد: تخلیه بار و بارگیری خودرو‌ها در ساعات افزایش ترافیک در تمام دنیا منسوخ شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع‌های مسکونی با عنوان شهر و شهرک در سطح شهر‌ها در حال ایجاد شدن هستند، ادامه داد: ایجاد شهر و شهرک‌های جدید باید تابع قوانین و مقررات خاص باشد و عنوان شهر و شهرک برای مجتمع‌های مسکونی مناسب نیست.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول