اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه ثامن مشهد صورت می‌گیرد

گره‌گشایی از ترافیک میدان شهید گمنام مشهد با احداث تقاطع غیرهمسطح

خبرگزاری فارس: باید ساکن محدوده اطراف حرم مطهر رضوی باشی و گذرت هر صبح و بعد از ظهر برای رفتن به سرکار به میدان گمنام یا همان چهار راه مقدم- طبرسی افتاده باشد، تا معنی ترافیک کلافه کننده و سنگین را در این نقطه شهری درک کنی.

گره‌گشایی از ترافیک میدان شهید گمنام مشهد با احداث تقاطع غیرهمسطح

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چهار راه مقدم- طبرسی به دلیل مجاورت و نزدیکی با حرم مطهر رضوی یکی از شریان‌های اصلی منتهی به حرم مطهر است و بخش قابل توجهی از زواری که هر سال به حرم رضوی مشرف می‌شوند از این شریان عبور می‌کنند. قرار گرفتن بولوار و خیابان طبرسی، وحدت، کامیاب و خیابان آیت ا... کاشانی و گذر ترافیک عبوری از این معابر سبب شده حجم زیادی از خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی روانه این چهار مسیر شوند که به منظور رفع موقتی مشکل و درمان مقطعی، هرازگاهی شاهد یک طرفه شدن یا اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محدوده‌های یاد شده شهر هستیم. به همین دلیل از مدت‌ها پیش موضوع احداث تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام در دستور کار شورا و شهرداری مشهد قرار گرفت.

در همین رابطه سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی محدوده حرم مطهر رضوی گفت: عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهید گمنام از ماه گذشته آغاز شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، عباسعلی رشید با اعلام این مطلب افزود: اجرای این پروژه به دلیل قرار گفتن در محدوده پیرامونی حرم مطهر و وجود بار ترافیکی سنگینی که از بولوارهای کامیاب، طبرسی و وحدت به چهارراه مقدم سرازیر می‌شود، دارای اهمیت است و به همین دلیل تلاش می‌شود اجرای این پروژه ظرف مدت یکسال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه 5 هزار متر از اراضی شرکت برق در محدوده اجرای پروژه قرار دارد، اظهار کرد: به همین دلیل مذاکرات لازم برای تملک این اراضی انجام شده و موافقت‌های اولیه برای واگذاری آن‌ها صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی محدوده حرم مطهر رضوی با بیان اینکه طرح پوسته میدان شهید گمنام توسط کمیسیون ماده 5 تایید شده است، خاطرنشان کرد: این طرح شامل اجرای تقاطع غیرهمسطح یا همان زیرگذر و تعریض معابر اطراف می‌شود.

رشید اضافه کرد: به دلیل قرار گرفتن بارگاه منور رضوی در مجاورت میدان شهید گمنام اجرای این تقاطع به صورت زیرگذر از سمت بولوار کامیاب به بولوار وحدت صورت می‌گیرد تا به لحاظ بصری اختلالی در دید زائران و مجاوران نسبت به بارگاه منور رضوی از اطراف ایجاد نشود.

وی در خصوص بار ترافیکی این میدان گفت: بار ترافیکی از سمت بولوار طبرسی به میدان شهید گمنام مسدود می‌شود و انحراف ترافیک را به سمت بولوار شهید کامیاب شاهد خواهیم بود اما به دلیل اینکه عرشه این پل 7 تا 19 متر با چهارراه مقدم فاصله دارد، اجرای این تقاطع غیرهمسطح مشکلی در سیمای ظاهری میدان شهید گمنام به وجود نخواهد آورد.

سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی محدوده حرم مطهر رضوی در ادامه اعتبار اجرای طرح را 11 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این طرح از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد و با طراحی و نظارت مهندسان مشاور اجرا خواهد شد و به دلیل وجود ترافیک سنگین در این محدوده تلاش می‌شود پروژه پیش از اتمام مهلت مقرر به بهره‌برداری برسد.

رشید خاطر نشان کرد: هر چند احتمال دارد با اجرای این پروژه غیرهمسطح در میدان شهید گمنام بار ترافیکی به صورت صددرصد مرتفع نشود اما با اجرای خیابان حلقوی شارستان با عرض 50 متر حدفاصل حرم مطهر تا چهارراه مقدم این مشکل رفع خواهد شد و شاهد ترافیک روانی در این محدوده خواهیم بود.

انتهای پیام/70009/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول