اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب ارومیه:

100 درصد مردم ارومیه زیر پوشش آب سالم هستند

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب ارومیه گفت: 100 درصد شهروندان ارومیه از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شده‌اند.

100 درصد مردم ارومیه زیر پوشش آب سالم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شاید بارها و بارها موضوع آب سالم و زندگی سالم را شنیده باشید. اما نکته‌ای که قابل ذکر است این است که آب یکی از نعمات بزرگ پروردگار است که منشأ حیات و سرآغاز زندگی موجودات زنده است که با تأمین این ماده حیات بخش به صورت سالم، داشتن زندگی سالم نیز در جامعه مشاهده می‌شود.

امروزه با پیشرفت صنعت و رشد جمعیت، مصرف آب و نیازمندی به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تهیه آب شرب سالم در منازل بیش از پیش افزایش یافته و با توجه به ساخت و سازهایی که به دنبال رشد جمعیت در هر شهر دیده می‌شود ‌نیاز مردم به دریافت امکانات زندگی سالم ارتقا یافته است.

بر این اساس سازمان‌هایی نیز شکل یافته‌اند که این وظیفه خطیر را بر دوش گرفته و روزبه‌روز شاهد ارتقای خدمات داده شده به شهروندان از سوی آن‌ها هستیم. به دنبال این موضوع به سراغ «بخشعلی حاتم‌زاده» میر امور آب و فاضلاب ارومیه رفتیم تا با استفاده از تجارب وی‌ وضعیت خدمت‌رسانی آب شرب در این شهر را جویا شویم.

*ابتدا در راستای درصد برخورداری از آب آشامیدنی سالم در شهر ارومیه توضیح دهید؟

با توجه به اینکه برخورداری از آب آشامیدنی سالم از مهم‌ترین شاخص‌های عدالت در سلامت به حساب می‌آید بنابراین در صدد تحقق این امر در محدوده قانونی شهر ارومیه صددرصد شهروندان تحت پوشش شبکه آب‌رسانی قرار گرفته‌اند.

اگر چه شاید گفته شود در برخی مناطق که در داخل محدوده شهر قرار دارند انشعاب آب وجود ندارد اما باید بگویم که در این مناطق ضعفی در خدمات‌رسانی ما نیست چرا که در این مناطق یا خود افراد برای دریافت انشعابات اقدام نکرده‌اند و یا به صورت غیر مجاز این اقدام را انجام داده و یا موفق به کسب مجوز ساخت و ساز نشده‌اند تا از این طریق به طور مجاز تحت پوشش شبکه آب رسانی قرار گیرند.

لازم به یادآوری است که با توجه به اینکه کل شهر ارومیه صددرصد تحت پوشش شبکه آب‌رسانی قرار دارد، همچنان آماده ارائه هر گونه خدمات به شهروندان هستیم.

* اکنون تعداد مشترکین شبکه آب‌رسانی شهرستان ارومیه چه میزان است؟

طبق آخرین آمار موجود در سال جاری تعداد 156 هزار فقره انشعاب آب شامل 221 هزار مشترک و تعداد 95 هزار رشته انشعاب فاضلاب با 134 هزار مشترک در ارومیه وجود دارند.

در سال ‌جاری نیز تعداد 3 هزار و 687 رشته انشعاب آب با 7 هزار و 384 مشترک واگذار شده است که در مقایسه با سال گذشته تعداد 7 هزار و 384 فقره به تعداد مشترکین در سال جاری افزوده شده است.

در سال جاری تعداد 2 هزار و 736 فقره انشعاب فاضلاب با 5 هزار و 62 مشترک واگذار شده است.

*در گفت‌وگو با یکی از اعضای شورای شهر در سال گذشته، مطلبی در راستای تحمیل هزینه‌های هنگفتی به شهرداری به دلیل فعالیت‌های شرکت‌های خدمات‌رسان بیان شده بود. به نظر شما با توجه به وظیفه اصلی شرکت‌های خدمات‌رسان، نوعی عدم هماهنگی بین آن‌ها با شورای شهر و شهرداری وجود ندارد؟

پاسخ به این سؤال دو بخش دارد که مربوط به پروژه‌های آب ‌و فاضلاب است پروژه‌هایی که نیازمند اصلاح باشند و یا نیازمند توسعه.

در 5 سال گذشته کمیسیونی با عنوان کمیسیون حفاری در شهر ارومیه وجود داشت به طوری که در این کمیسیون شرکت‌های خدمات‌رسان و شهرداری پروژه‌های اجرایی خود را در ابتدای سال و قبل از شروع فصل کاری بیان می‌کردند و تمام هماهنگی‌ها در این جلسه انجام می‌شد اما بعد از 3 سال این هماهنگی کمرنگ شده بود که با درخواست‌های صورت گرفته بار دیگر این طرح مورد قبول واقع شده و اکنون در حال طی مراحل خود است.

با توجه به اینکه شهر ارومیه فاقد مدیریت واحد شهری است که این نیز یک نقص بوده و در آینده رفع می‌شود بنابراین باید بگویم که هر سازمانی برای خود برنامه‌ای دارد که نیازمند هماهنگی است که از طریق برگزاری این کمیسیون بسیاری از مشکلات قابل حل است و دیگر نارضایتی‌هایی را به دنبال نخواهد داشت.

بنابراین اولین بخش مربوط به وجود اتفاقات است که این عامل از دست شرکت خارج و اجتناب‌ناپذیر است و در صورت بروز هرگونه مشکل، نیاز به اصلاح هر چه سریع‌تر احساس می‌شود.

از طرفی دیگر مبحث انشعابات است که آن هم از دست ما خارج بوده چرا که هرگونه ایجاد ساخت و سازهای جدید و یا طبقات مسکونی با مجوز شهرداری صورت می‌گیرد که با ساخت و ساز جدید، اصلاح شبکه و یا ایجاد انشعاب جدید در آن مکان نیاز است.

*طبق مطالب ذکر شده آیا این سخن شورای شهر در راستای محکوم کردن شرکت‌های خدمات‌رسان در بر هم زنی نظم شهر و آسفالت معابر را رد می‌کنید؟

باید بگویم که این بحث، بحث محکوم کردن نیست و شورای شهر نیز ما را محکوم نمی‌کند بلکه این امر یک مشکل جمعی است که از نظر من کمی عدم هماهنگی وجود دارد که انتظار داریم شورای شهر پیش قدم‌تر از سایرین در این عرصه باشد.

همچنین دور از ذهن نیز نباشد که نه ما برای خود کار می‌کنیم و نه شورای شهر برای خود کار می‌کند، بلکه همه برای مردم کار می‌کنند و هدف از اعتبارات نیز تأمین اعتبارات و خدمات برای مردم این شهر است و قطعاً برداشت از این موضوع نیز این نیست که شرکت‌های خدمات‌رسان ما را با مشکل مواجه ساخته‌اند یا ما آن‌ها را بلکه هدف ناهماهنگی است که اگر هماهنگی افزایش یابد دیگر این مسائل به حداقل خواهند رسید.

==============

گفت‌وگو از: رویا سید ولیلو

==============

انتهای پیام/61009/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول