اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان مطرح کرد

آغاز عملیات اجرایی گمرک مستقل کاشان

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان از آغاز عملیات اجرایی گمرک مستقل این شهرستان در سال آینده خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی گمرک مستقل کاشان

علیرضا جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده برای آغاز عملیات اجرایی گمرک مستقل شهرستان کاشان قطعه زمینی به مساحت 10 هکتار در جاده ترانزیت کاشان به اردستان در نظر گرفته شده و پی‌گیری‌های لازم برای اقدامات مربوط به تملک زمین مذکور توسط گمرک جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: برای اختصاص 15 پست زمانی گمرک مستقل کاشان اقدامات لازم اداری توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شده و مراحل نهایی آن برای تعریف ساختار تفصیلی گمرک پیگیری می‌شود.  

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهوری برای تأسیس گمرک مستقل شهرستان کاشان بیان داشت: به منظور اجرایی شدن این مصوبه از سه سال قبل دفتر وابسته به گمرک اصفهان در کاشان مستقر شد و پس از استقبال تولید کنندگان، طرح گمرک کاشان به سرعت در کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: موضوع تخصیص زمین مناسب برای استقرار گمرک مستقل کاشان یکی از برنامه‌هایی است که در یک و نیم سال گذشته دنبال شده و برای تحقق این امر 10 هکتار زمین اختصاص داده شده است.

این مسئول با اشاره به رتبه 18 صادرات شهرستان کاشان در مقایسه با 32 استان کشور عنوان کرد: بر اساس آماری که به صورت رسمی در اختیار است در ماه‌های مختلف، جایگاه گمرک کاشان در بین استان‌های کشور با تغییراتی همراه بوده است.

جوادی در ادامه افزایش صادرات شهرستان کاشان در هفت ماه سال جاری نسبت به 12 ماه سال گذشته را یادآور شد و گفت: با وجود تنگناها و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های دشمن میزان صادرات شهرستان کاشان در هفت ماه امسال با میزان صادرات 12 ماه سال گذشته برابری داشته است.

این مسئول متذکر شد: در ماه‌های آبان و آذر صادرات شهرستان کاشان با مقداری افت روبه‌رو بوده که این امر نیز به دلیل سیاست‌گذاری دولت در زمینه واردات ارز بوده است که محدودیت‌هایی را برای صادر کنندگان ایجاد کرده است.

وی افزود: این موضوع به مسئولان منعکس شده تا سیاست‌گذاری کنترل ورود ارز به کشور به شکلی اعمال نشود که باعث محدودیت صادرات شود.

انتهای پیام/2406/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول