اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

درآمد 267 میلیارد تومانی گمرکات گیلان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات گیلان از درآمد بالغ بر 267 میلیارد تومانی گمرکات استان با کاهش 32 درصدی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه خبر داد.

درآمد 267 میلیارد تومانی گمرکات گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، پرویز تقوی عصر یک شنبه در چهارمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان در این شهرستان با اشاره به افزایش میزان صادرات غیرنفتی بدون احتساب میعانات گازی در گمرکات استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ترانزیت صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات استان معادل 777 هزار و 746 تن با ارزش بالغ بر 420 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور شاهد افزایش ارزشی و وزنی کالا بوده‌ایم، افزود: ترانزیت این کالا به لحاظ وزنی 38 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 18 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرک انزلی، کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، عراق و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر را از عمده کشورهای صادراتی گمرکات گیلان عنوان کرد.

وی در ادامه عمده کالای صادراتی از گمرکات گیلان را محصولات نباتی، معدنی و مواد پلاستیکی دانست و تصریح کرد: در بخش صادرات چمدانی نیز 139 هزار و 75 تن کالا با ارزش بالغ بر 34 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 24 درصد از لحاظ وزنی و 41 درصد از حیث ارزشی رشد داشته است.

تقوی درباره وضعیت واردات کالا از گمرکات گیلان، اضافه کرد: در 10 ماه نخست امسال معادل دو میلیون و 941 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر دو میلیارد دلار کالا از طریق گمرکات گیلان به کشور واردات شده است.

به گفته وی، این مقدار واردات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ وزنی 32 درصد و از نظر ارزشی 35 درصد کاهش داشته است که 85 درصد وزنی و ارزشی کالای واردات را فلزات معمولی و مصنوعات آن تشکیل می‌دهد.

این مسئول با اشاره به کشورهای مبدٱ در 10 ماه نخست امسال در حوزه واردات گمرکات گیلان، افزود: کشورهای مبدٱ شامل روسیه با اختصاص 25 درصد وزنی و 24 درصد ارزشی، امارات متحده عربی 23 درصد وزنی و ارزشی، قبرس 20 درصد وزنی و 22 درصد ارزشی، اتریش 5 درصد وزنی و ارزشی و دیگر کشورهای وارد کننده شامل سوئیس، چین، ترکیه، سنگاپور و... را شامل می‌شود.

وی با اشاره به آمار ورود و خروج مسافران از گمرکات گیلان در مدت مذکور، خاطر نشان کرد: در 10 ماه نخست امسال تعداد 254 هزار و 334 نفر مسافر وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش ورود داشته است.

به گفته تقوی، در مدت مذکور تعداد 251 هزار و 855 نفر از طریق گمرکات استان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه 10 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول