اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

عدم توانایی والدین در کنترل بچه‌ها دروغ بزرگی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و مشاور خانواده گفت: این سخن والدین که ما نمی‌توانیم بچه‌ها را کنترل کنیم، یک دروغ بزرگ است و ما نباید فضای ناامنی و ناامیدی را در جامعه ایجاد کنیم.

عدم توانایی والدین در کنترل بچه‌ها دروغ بزرگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد باقر پیش از ظهر امروز در گردهمایی انجمن اولیا و مربیان مدارس به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: بدرفتاری به کارهایی گفته می‌شود که بد است و از روی قصد و نیت انجام می‌شود، اما رفتار بد به کارهایی اطلاق می‌شود که از روی قصد نیست.

وی لجبازی، پنهان‌کاری، پرخاشگری و دروغ‌گویی نمونه‌هایی از بدرفتاری کودکان برشمرد و ابراز داشت: بزرگ‌ترها نیز خصوصیات اخلاقی بدی مانند بدقولی، تنبیه کردن، تبعیض و دروغگویی را دارند، اما با داشتن این ویژگی‌ها دغدغه این را دارند که بچه‌هایشان این موارد را نداشته باشند.

باقر تصریح کرد: کودک کارهایی را از روی ناآگاهی انجام می‌دهد که این کارها نگران کننده نیست و آموزش راه درمان این رفتارها است، اما اگر بچه بعد از آموزش این کار را تکرار کند،‌ کردار وی بدرفتاری است.

وی اذعان داشت: کودکان برای جلب توجه اقدام به کارهایی مانند لجبازی و یا پرخاشگری می‌کنند و ما زمانی مجاز به آموزش هستیم، رفتار بد صورت می‌گیرد و زمانی که رفتار بد به بدرفتاری تبدیل می‌شود باید روش را تغییر داد.

باقر افزود: احساس ناامنی و عدم تسلط بر انتخاب راه زندگی سبب بدرفتاری می‌شود و بدرفتاری کودکان نتیجه عدم امنیت آنها است و بی‌توجهی به فرزندان در خردسالی موجب خودزنی آنها در بزرگ‌سالی و اقدام به رفتارهای ناشایستی مانند اعتیاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم حال یکدیگر را خوب کنیم و به یکدیگر احساس امنیت دهیم، اما راه آن را بلد نیستیم و امنیت‌بخشی در منزل، مدرسه و جامعه از بروز بدی‌ها جلوگیری می‌کند.  

باقر اذعان داشت: این سخن که ما نمی‌توانیم بچه‌ها را کنترل کنیم یک دروغ بزرگ است و ما نباید فضای ناامنی و ناامیدی را در جامعه ایجاد کنیم، زیرا در بدترین فضای زندگی، جایگاه خانواده و عشق آن قدر قوی است که می‌تواند احساس امنیت را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: ما باید با عشق، محبت، احترام و روش‌های تربیتی به دیگران احساس امنیت ببخشیم تا انسان‌ها فرصت رشد و کمال پیدا کنند و نباید به آنها اضطراب بدهیم و حال آنها را بد کنیم.

باقر ابراز داشت: امکان انتخاب کردن، حق مشارکت و دیدن و شنیدن افراد موجب ایجاد امنیت می‌شود و امنیت خانواده موجب تضمین امنیت اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به رسمیت شناختن یک احساس غلط در همان لحظه هیچ خطری ندارد، عنوان کرد: زمانی که افراد درک شوند، زمینه بروز بدرفتاری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/80019/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول