اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

هیچ‏کس حق ندارد عوام‌‏فریبی کند و دروغ بگوید

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ‏کس حق ندارد در این کشور با احساسات و افکار عمومی مردم بازی کند، عوام‏‌فریبی کند و دروغ بگوید.

هیچ‏کس حق ندارد عوام‌‏فریبی کند و دروغ بگوید

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محسن رضایی امشب در همایش «اقتصاد مقاومتی» که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، شماری از مسئولان محلی و جمع کثیری از مردم در مسجد جامع بومهن برگزار شد، اظهار داشت: منظور از بیان اقتصاد مقاومتی، ریاضت اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: منظور رفع فقر، بیکاری و گرانی در سایه اجرای این طرح است تا با فشار اقتصادی، مشکلی برای مردم پیش نیاید.

رضایی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مقابله برابر گرانی و بیکاری؛ هر چند ملت ما از چنین چیزها وحشتی در دل ندارد، اما اقتصاد مقاومتی به دنبال چنین مسائلی نیست. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در حال حاضر، تحریم‏های اقتصادی وجود دارد، اما بسیاری از مشکلات از مسائلی مانند خودزنی، خود‏تحریمی و سوء‏مدیریت‏ها نشأت می‏گیرد.

وی افزود: برخی از این مسائل با مدیریت صحیح رفع می‏شود؛ اما لازمه کار این است که مسائلی نظیر توجه به ارزش‏های الهی، زندگی مردم، اقتصاد کشور و اخلاق را جدی بگیریم.

رضایی اضافه کرد: امروز باید به دیروز برگردیم و به نقاطی توجه کنیم که تا به حال به آنها توجهی نکرده‌‏ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دشمن هم مانند کشتی‏‌گیرها، زیرخم ما را از همان زانوی زخمی که اقتصاد و زندگی مردم است، گرفته تا شکست‏های پی در پی 30 ساله را تلافی کند.

وی بیان کرد: امروز شرایط ایران آن‏چنان تعیین‏‌کننده است که اگر غفلتی صورت گیرد، باید روز قیامت پاسخ دهند.

* هیچ کس حق ندارد عوام‌‏فریبی کند و دروغ بگوید

رضایی یادآور شد: هیچ کس حق ندارد در این کشور با احساسات و افکار عمومی مردم بازی کند، عوام‌‏فریبی کند و دروغ بگوید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: ما خوشبختانه انسان‏های فرهیخته و منابع بسیار فراوانی در اختیار داریم و برخلاف جنگ تحمیلی، میدان مبارزه تنها به عده‏ای خاص محدود نیست؛ بلکه مرد و زن و پیر و جوان می‏توانند وارد میدان مقابله با دشمن شوند.

وی ادامه داد: این جهاد دو اثر مهم دارد؛ نخست آنکه زندگی و اقتصاد مردم و خانواده را بهبود می‏‌بخشد و دوم آنکه دشمن را زمین‏‌گیر می‏کند.

رضایی اضافه کرد: قصد دشمن این است که با افزایش فشار زندگی و اقتصاد، مردم را با مشکل مواجه کنند تا مردم با ریختن به خیابان‏ها نظام را از پای دربیاورند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حال اگر با خود ندیدن‏ها، ما را دیدن‏ها، عنایات الهی، توجهات حضرت ولی‏عصر(عج)، صداقت‏ها و یک‏رنگی‏ها دست به دست یکدیگر دهیم، زندگی مردم، اقتصاد کشور و کل نظام از این توطئه بزرگ نجات پیدا می‏کند.

وی ادامه داد: پس چرا نباید به این مهم بها دهیم؟ چرا باید درنگ کنیم؟ چرا نباید از این خواب عمیق بیدار شویم؟

رضایی اضافه کرد: مسائل امروز ما دیروزی نیست؛ مسائل امروز ما امروزی هم است و باید دانست که مسائل دیروز تمام شده است.

*برخی از مسائل دیروز دکانی برای خود ساخته‌‏اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نباید در مسائل دیروز ماند؛ هنوز برخی هستند که از مسائل دیروز دکانی برای خود درست کرده‌‏اند و در حال کاسبی هستند و از توجه همه مردم ما به سال‏های آینده جلوگیری می‏کنند.

وی ادامه داد: سال‏های آینده، سال‏های بسیار مهم و سرنوشت‏‌سازی است و در این مقطع زمانی، مبارزه ما با غرب تعیین تکلیف می‏شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حال در این مسیر نزدیک و صعود به قله به هم‏جوشی، اتحاد، جهاد و دست بر زانوی خود گذاشتن نیاز است.

*هر خانه می‏تواند واحدی تولیدی باشد

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جهادهای گذشته عصای معجزه‌‏آسای ما مردم به ویژه نسل جوان بودند و امروز نیز باید به همین مردم برگردیم.

رضایی اضافه کرد: در این بین نباید هویت خود و انگیزه‌‏ها را دست‏‌کم بگیریم؛ اگر می‏خواهیم شهری جدید بنا کنیم، نباید شهرهای قدیمی خود را زیرپا قرار دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما زمانی بزرگ می‏شویم که خودمان باشیم و هویت، ارزش و سابقه تاریخی خود را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، مردم و جوانان نسل‏های سوم و چهارم می‏توانند دست روی زانوی خود بگذارند و با استفاده از سواد و انگیزه خود و البته مدیریت و حمایت، کسب و کار و اشتغال راه بیندازند و هرخانه می‏تواند یک تولیدی باشد.

رضایی در پایان اضافه کرد: این شیوه کار در کشورهای شرق آسیا مانند چین و سنگاپور در حال انجام است و هر خانه به عنوان واحدی تولیدی و تجاری، اقتصاد خانوار را تأمین می‏کند.

انتهای پیام/2568/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول