اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران:

طرح‌های فاضلاب در مازندران 220 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: اجرای طرح‌های فاضلاب شهری در شش شهر مازندران با احتساب افزایش قیمت‌ها، 220 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

طرح‌های فاضلاب در مازندران 220 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدتقی حسین‌زاده صبح امروز در آغاز طرح اصلاح شبکه آبرسانی شهر آمل با اعلام این‌که در این بخش برای شش پروژه فاضلاب شهری در مازندران ردیف تسهیلات از صندوق توسعه اسلامی دریافت کرده‌ایم، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در این زمینه ردیف ریالی نیز بگیریم و بتوانیم در چهار سال آینده، پروژه‌های فاضلاب شهرهای گروه الف مازندران را به پایان برسانیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به این‌که برای اجرای این طرح‌ها، 97 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، گفت: با افزایش قیمت‌ها، به نظر می‌رسد این طرح‌ها تا 220 میلیارد تومان در مازندران هزینه داشته باشد.

وی با بیان این‌که در دو سال گذشته کلنگ تصفیه‌خانه شهر آمل زده شده است، اظهار داشت: در سال ‌جاری موفق شدیم برای تصفیه‌خانه فاضلاب آمل ردیف اجرایی بگیریم.

این مسئول با بیان این‌که بخشی از کم‌آبی شهرهای مازندران از سفره‌های زیرزمینی آمل تأمین می‌شود، یادآور شد: اگر چه سفره‌های زیرزمینی متعلق به یک منطقه خاص نیست اما با این وضعیت برخی از مناطق آمل از وضعیت مطلوبی در زمینه تأمین آب برخوردار نیستند.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته یک چاه با دبی آب 60 لیتر در ثانیه در آمل وارد مدار شده است، گفت: تعدادی از چاه‌های تأمین آب آمل نیز بازسازی شده است اما باز هم با این شرایط این میزان برای جبران کمبود آب کافی نیست.

حسین‌زاده با اعلام این‌که تا پایان امسال دو حلقه چاه دیگر در آمل وارد مدار می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها، بخشی از نیازهای شهر آمل برطرف شود.

وی با بیان این‌که در سال‌ جاری از محل اعتبارات خارج از سهم استانی وزارت اقتصاد به میزان 20 میلیارد تومان در این مجموعه وارد شده است، اظهار داشت: با این اعتبار 190 کیلومتر خطر انتقال آب در مازندران اصلاح شده که سهم آمل از این میزان 9 کیلومتر است.

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به این‌که در سال ‌جاری یک میلیارد و 50 میلیون تومان اعتبار در آمل هزینه شده است، افزود: یک‌هزار و 233 واحد مسکن مهر در سال ‌جاری در آمل آبرسانی شده است.

انتهای‌پیام/86011/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول