اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت راه‌های اداره راه و شهرسازی همدان:

11 پروژه با اعتبار 262 میلیارد ریال در همدان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به 13 پروژه آماده افتتاح گفت: از این تعداد دو پروژه در حوزه مسکن و 11 پروژه در حوزه راه با 262 میلیارد ریال هزینه طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

11 پروژه با اعتبار 262 میلیارد ریال در همدان افتتاح می‌شود

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان متولی پروژه‌های بسیار مهمی در سطح استان است که بسیاری از پروژه‌ها استانی بوده و از منابع ملی تأمین اعتبار می‌شود.

وی افزود: در سال جاری نیز تعداد زیادی از پروژه‌ها در دست اقدام قرار گرفته که بر اساس بودجه انجام شده و با توجه به اعتباراتی که اختصاص یافته پیشرفت داشته‌اند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: امسال در بخش راه‌های روستایی 157 کیلومتر راه در قالب 33 پروژه در دست اجرا بود.

وی با بیان اینکه از این تعداد 19 پروژه به طور کامل اجرایی و آماده بهره‌برداری شده است، بیان داشت: هزینه اجرایی این پروژه‌ها حدود 22 میلیارد تومان بوده که بعضی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و تعدادی نیز در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

نوروزی گفت: تعداد پروژه‌های آماده بهره‌برداری در اداره کل راه و شهرسازی استان همدان 13 پروژه است که دو پروژه در حوزه مسکن و 11 پروژه نیز در حوزه راه طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 262 میلیارد ریال در راستای پروژه‌های بخش راه هزینه شده است، یادآور شد: پروژه‌ها بخش ساخت و توسعه راه‌ها که طی این هفته افتتاح می‌شود شامل قطعه دوم بزرگراه همدان ـ سنندج، آسفالت و بهسازی ورودی و خروجی سنگستان، بهسازی راه روستایی کرفس ـ گزل دره، شورین به قبچاق، قطعه دوم قهاوند به کمیجان، راه روستایی قراتلو، قرانقودره به شیخ جراح، جگنلو، آقاجان بلاغی و چند پروژه دیگر نیز در حوزه راهداری است.

وی ادامه داد: از نظر برخورداری روستاهای استان از راه‌های آسفالته، آمار همدان نسبت به استان‌های مجاور بسیار خوب است و در سطح کشور نیز جزو استان‌های شاخص هستیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان داشت: از لحاظ جمعیتی 97.7 درصد از جمعیت روستایی و از نظر تعداد روستا نیز 88 درصد روستاهای دارای سکنه استان از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند.

وی با اشاره به برنامه چهارم و پنجم توسعه افزود: اهدافی در برنامه چهارم و پنجم توسعه برای توسعه روستاها در بخش راه روستایی منظور شده بود که در استان همدان محقق شده به جز در یک شهرستان که تعدادی پروژه نیمه‌کاره است و امید است آن نیز با اختصاص اعتبار بیشتر در سال‌های نخستین برنامه پنجم انجام شود.

نوروزی یادآور شد: در بخش بزرگراه‌ها نیز باند دوم محور همدان ـ سنندج قطعه صالح‌آباد تا داشبلاغ به طول 23 کیلومتر که 13 کیلومتر آن در سال جاری اجرایی شده و در این ایام افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در بخش راه‌های اصلی ابراز داشت: از پروژه‌های ما در این بخش می‌توان به ارتقای راه قهاوند ـ کمیجان از فرعی به اصلی اشاره کرد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به بهسازی و ارتقای راه قهاوند ـ کمیجان افزود: طول این مسیر 16 کیلومتر است که هشت کیلومتر آن امسال انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های راه و شهرسازی در سطح شهرستان‌ها زیاد است، اضافه کرد: بهسازی راه روستایی کرفس ـ گزل دره در حوزه شهرستان رزن به طول 11 کیلومتر با حدود 25 میلیارد ریال هزینه از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

نوروزی تصریح کرد: بهسازی آسفالت قسمتی از محور شورین به قبچاق به طول 12 کیلومتر با حدود 2 میلیارد تومان هزینه نیز طی امسال صورت گرفته است.

به گفته وی، از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در ایام الله دهه فجر ورودی و خروجی راه سنگستان به طول 2 کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه روستایی جگنلو به طول 3.5 کیلومتر است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به عملکرد این بخش ابراز داشت: از جمله برنامه‌هایی که از ابتدای امسال هدفگذاری شده بود بهره‌برداری و افتتاح طول بیشتری از مسیرهای چهارخطه بود که برخی از آنها محقق نشد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تکمیل محور رزن به دمق، رزن به قروه درجزین، محور جوکار ـ تویسرکان قطعه جوکار به خیرآباد و نهاوند به بروجرد هشت کیلومتر باقیمانده از جمله برنامه‌های بود که هدفگذاری شدند تا امسال به بهره‌برداری برسند اما با توجه به کمبود اعتبارات این امر محقق نشد.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول