اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ایجرود:

اعتبارات شهرستان ایجرود 70 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: فرماندار ایجرود به افزایش قابل ملاحظه اعتبارات شهرستان ایجرود طی دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: این اعتبار در سال‌جاری 70 میلیارد تومان بوده است.

اعتبارات شهرستان ایجرود 70 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، باقر اکبرپور در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی ریخته‌گری پیوسته سهند با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه این شهرستان طی چند سال گذشته اظهار داشت: سرجمع اعتبارات شهرستان ایجرود در ابتدای فعالیت دولت نهم 2 میلیارد تومان بود.

وی اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان ایجرود را در ابتدای دولت دهم 21 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ در سال 91 به 70 میلیارد تومان افزایش یافته است.

فرماندار ایجرود با اشاره به سیاست‌های اعمال شده از طرف مسئولان استان زنجان تصریح کرد: در نتیجه این سیاست‌ها، شهرستان ایجرود تنها شهرستانی است که بر اساس سرشماری سال 90 افزایش جمعیت روستایی داشته است.

وی به اشاره به درخواست‌های موجود برای مهاجرت معکوس در شهرستان ایجرود اضافه کرد: مهاجرت معکوس در این شهرستان به دلیل اقدامات توسعه‌ای انجام شده در این شهرستان است.

اکبرپور تاکید کرد: در راستای توسعه اشتغال‌زایی در شهرستان ایجرود گام‌های بلندی برداشته شده است.

*سرمایه‌گذاری 800 میلیون دلاری

در ادامه این مراسم صمد محمدیان سرمایه‌گذار طرح، تاسیس شرکت خود و همکار چینی‌اش را سال 89 اعلام کرد و گفت: واحد کلنگ‌زنی شده ایجرود یک واحد چرخه کامل سنگ آهن است که محصولات آن به صورت سفارشی تولید می‌شود.

وی ظرفیت تولید آهن اسفنجی و شمش را 800 هزار تن شمش کربنی اعلام کرد و افزود: بخشی از تولیدات این واحد در استان زنجان مصرف می‌شود و بخشی هم به استان آذربایجان‌شرقی ارسال خواهد شد.

*اشتغالزایی 3 هزار نفری در استان زنجان

محمدیان میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در استان زنجان را در دو واحد ایجرود و زنجانرود در مجموع 800 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از دو واحد ایجرود و قیطول زنجانرود در مجموع 2 هزار و 500 تا 3 هزار اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

شایان ذکر است، 95 درصد از سرمایه‌گذاری انجام شده در این دو واحد تولیدی توسط یک سرمایه‌گذار چینی و پنج درصد باقیمانده هم توسط صمد محمدیان تامین شده است.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول