اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بابل در مجلس:

کاهش درآمد دولت اجرای پروژه‌های عمرانی را تعطیل کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش درآمدهای دولت و فقدان اعتبار، اجرای طرح‌های عمرانی و تولیدی را با کندی و تعطیلی مواجه کرده است.

کاهش درآمد دولت اجرای پروژه‌های عمرانی را تعطیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجمع نمایندگان مازندران با جدیت از طرح‌های عمرانی، تولیدی و توسعه‌ای به‌ویژه پروژه‌های بخش کشاورزی در بودجه سال 92 حمایت می‌کند.

حسین نیازآذری مشارکت و ارتباط مستمر دستگاه‌های اجرایی با مجمع نمایندگان را در فرآیند بودجه‌ریزی و تصویب بودجه سال آینده خواستار شد.

وی ادامه داد: برای طرح مشکلات حوزه انتخابیه و پیگیری مطالبات بخش‌های مختلف شهرستان با نجار وزیر کشور، ضرغامی رئیس صدا و سیما، ملک‌محمدی معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی و چند نفر از مقامات ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملاقات کرده که در این دیدارها مشکلات، تنگناها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و عمرانی شهرستان بابل به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای شمال کشور به اطلاع مقامات مربوطه رسانده شد.

عضو خانه ملت درباره برنامه کاری خود در پایتخت گفت: وظیفه اصلی نماینده، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است که با حضور در جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی و سایر مأموریت‌های اداری مجلس تحقق می‌یابد اما فرصت نمایندگی ایجاب می‌کند مشکلات حوزه انتخابیه و ظرفیت‌های توسعه شهرستان به اطلاع مقامات ارشد کشور برسد و از آنجایی‌ که دسترسی و امکان رایزنی نمایندگان با مقامات اجرایی آسان‌تر است پس تلاش می‌کنم مطالبات مردم و نیازهای دستگاه اجرایی مازندران و شهرستان بابل را مجدانه پیگیری کنم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران خاطر نشان کرد: اگر فرصت بیشتری برای انتقال مشکلات اصلی استان و شهرستان بابل داشته باشم می‌توانم در قالب برنامه‌های توسعه و پروژه‌های تعریف شده نیازهای ضروری و اولویت‌دار را پیگیری و رایزنی کنم.

حل مشکلات روزمره مردم وظیفه دستگاه‌های اجرایی

نیازآذری حل مشکلات روزمره مردم را وظیفه دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: از پاسخگویی به درخواست‌های مردمی خسته نخواهم شد اما علاقه‌مند هستم در فرصت محدود نمایندگی پیگیر مطالبات اصلی و اولویت‌دار شهرستان باشم.

وی افزود: نخبگان و کارشناسان فرهیخته و سرمایه‌گذاران دلسوز پیشنهادات و طرح‌هایی دارند که تحقق آن‌ها مستلزم پیگیری‌های مستمر و روزانه در وزارتخانه‌ها است.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی ساختار و نظام توزیع منابع و فرصت‌ها را در کشور ناعادلانه خواند و تأکید کرد: مازندران و شهرستان بابل علی‌رغم برخورداری از فرصت‌ها، زمینه‌های ملی و بین‌المللی برای توسعه پایدار از حداقل‌ها برخوردار نیستند و جوانان این منطقه با وجود تحصیلات و مهارت‌های شغلی بالا از بیکاری رنج می‌برند که بسیاری از معضلات اجتماعی محصول بیکاری است.

عضو خانه ملت با انتقاد از تعداد بی‌شمار بیکاران بابل تصریح کرد: نماینده مجلس به جای پیگیری پروژه‌های زیربنایی و اولویت‌دار شهرستان درگیر تقاضاهای فردی و جزیی مراجعانی است که بهتر است به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند و فرصت دهند تا خادم آن‌ها در مجلس، طرح‌های عمرانی و مطالبات کلیدی را در کنار وظیفه قانون‌گذاری به سرانجام برساند.

نیازآذری با اعلام این‌که کاهش درآمد دولت و فقدان اعتبار اجرای طرح‌های عمرانی و تولیدی را با کندی و تعطیلی مواجه کرده است، افزود: وقتی تخصیص پروژه‌های عمرانی به حداقل می‌رسد زمان بهره‌برداری طولانی شده و بی‌اعتمادی مردمی را در پی دارد.

برخورداری عادلانه از بودجه‌های ملی

وی افزود: البته مردم انقلابی و متعهد ما شرایط بین‌المللی و تحریم را در قضاوت‌های خود لحاظ می‌کنند اما اهالی ولایتمدار بابل با تشکر از خدمات انجام شده می‌گویند شایسته نیست این شهرستان با همه سوابق انقلابی و ایثارگری از قافله توسعه عقب بمانند چرا که حق شهرستان، برخورداری عادلانه از بودجه‌های ملی و استانی است.

عضو خانه ملت تأمین آب شرب و کشاورزی، بیمه کشاورزان، توسعه و تجهیز مراکز درمانی، توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگی، بهسازی و تکمیل طرح‌های انتقال انرژی، تکمیل گازرسانی به تمامی روستاها، استقرار صنایع تبدیلی و حمایت از طرح‌های صنعتی و تولیدی، توسعه و تکمیل راه‌های مواصلاتی شهرستان، کمک به طرح‌های عمران شهری، تکمیل و توسعه طرح‌های مرتبط با بخش کشاورزی، ساخت مراکز امدادی و پیشگیری از بحران، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و ساخت پایانه‌های تجاری و منطقه ویژه اقتصادی را از اولویت‌ها و نیازهای اساسی شهرستان بابل برشمرد و تأکید کرد: با مشارکت و همدلی مسئولان شهرستان برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر در سطح ملی داریم تا به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به وضعیت اعتباری برنامه توسعه شهرستان خاطر نشان کرد: در صورت عدم تحقق برنامه‌های عمرانی بابل مردم این شهر با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

انتهای‌پیام/86003/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول