اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تربت حیدریه

430 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در تربت‌حیدریه تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار تربت حیدریه گفت: در بخش کشاورزی تربت‌حیدریه 430 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود.

430 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در تربت‌حیدریه تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، حسن فتحی‌نیا عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این لحظه هفت هزار مسکن روستایی در این طرح مقاوم سازی قرار گرفته که 5 هزار مسکن روستایی به اتمام و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار تربت‌حیدریه افزود: یکی از طرح‌های خوب دولت مسکن مهر بوده که سهم بخش‌های شهرستان 481 واحد که در بخش بایگ 104 واحد مسکونی مسکن مهر، در کدکن 310 واحد مسکونی با پیشرفت 85 درصد و در رباط سنگ67 واحد مسکن مهر ساخته و یا در حال ساخت است.

فتحی‌نیا نیز تعداد واحدهای مسکن مهر تربت‌حیدریه را 4 هزار و 831 واحد با متراژ و زیربنای 506 هزار متر مربع اعلام کرد.

وی در ارتباط با طرح‌های کشاورزی گفت: 220 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با هدف توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت های بیشتر در بخش کشاورزی  در سه مرحله به شهرستان ابلاغ شده است از این اعتبار تا به امروز 100 میلیارد ریال که مربوط به مرحله نخست است به تعداد 286 طرح اختصاص و پرداخت شده است.

فتحی‌نیا یادآور شد: در دو سال اخیر 100 کیلومتر لوله‌گذاری به منظور استفاده بهینه از آب و 25 رشته قنات احیا شده و 5 هزار متر مکعب استخر آب نیز احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب 10 هزار و 600 هکتار اراضی آبی شهرستان از آبیاری تحت فشار استفاده کرده که یک سوم آن در دو سال اخیر بوده؛ همچنین تمام روستاها از نعمت برق و آب  آشامیدنی و 73 درصد از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

فتحی‌نیا با بیان اینکه حداکثر تا پایان سال 93 تمام روستاها واجد شرایط گازرسانی می‌شوند، گفت: 128 روستای واجد شرایط گازرسانی هستند که 90 روستا از 128 روستا گازرسانی می‌شوند و 33 روستای دیگر در دست اقدام قرار دارند.

وی از ایجاد 5 هزار شغل در سال گذشته خبر داد و افزود: تعهد شهرستان برای ایجاد شغل در سال گذشته 5 هزار و 282 نفر بوده که تا این لحظه 5 هزار شغل در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است.

فتحی‌نیا عنوان کرد: 95 درصد تعهد شهرستان برای برنامه اشتغال در امسال محقق شده و تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال درحوزه مشاغل خانگی، مشاغل خرد و خود‌اشتغالی به مبلغ 9 میلیارد تومان است که حدود 5 میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده که 85 درصد متقاضیان به بانک ها معرفی شده‌اند.

وی تاکید کرد: البته بانک‌ها تاکنون پرداخت زیادی نداشته و امیدواریم درماه‌های پایان سال کار پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها انجام شود و از 9 میلیارد تومان از ابتدای امسال 2 میلیارد تومان آن با کارمزد پایین و قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

فتحی‌نیا اظهار کرد: در بخش کشاورزی تربت‌حیدریه 430 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود و حدود 96 واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار از ابتدای انقلاب در شهرستان احداث شده است و در هر دوره بیش از هشت‌هزار تن گوشت مرغ وارد بازار می‌شود و در هر سال 450 تن تخم مرغ در شهرستان تولید می‌شود.

فرماندار تربت‌حیدریه بیان کرد: اخیرا واحدهای پرورش قارچ و محصولات گلخانه‌ای روبه توسعه است و 14 واحد گلخانه‌ای و  هفت واحد پرورش قارچ درحال فعالیت هستند که واحدهای پرورش قارچ زاوه و رخ به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/700054/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول