اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

توجه جدی به مستندسازی علمی در حوادث نمی‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با وجود وقوع حوادث وبلایای طبیعی در این استان هنوز به مستندسازی علمی و تخصصی در این بخش توجه جدی نمی‎شود.

توجه جدی به مستندسازی علمی در حوادث نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی شامگاه یکشنبه در جمع اعضای کارگروه مدیریت بحران استان اظهار داشت: این موضوع نشان می‎دهد که هنوز بسیاری از دستگاه‎های اجرایی این موضوع را جدی نمی‎گیرند و یا به اهمیت آن واقف نیستند.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود مستندات قوی در برخی حوادث، استان علاوه بر برخوردار نشدن از یک تجربه مستند، به حق واقعی خود در دریافت خسارت‎های ناشی از این حوادث  دست نیافته است.

نبود بایگانی قوی از حوادث سال‎های گذشته به ویژه سیل سال 1381 گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به نبود بایگانی قوی از حوادث سال‎های گذشته به ویژه سیل سال 1381 اضافه کرد: وجود مستندات از آن حوادث و بلایایی که بعدا اتفاق افتاد آلبوم تجربه خوبی برای استان برای مواجهه با سیل‎های بعدی بود.

برای تهیه یک گزارش مستند باید دارای یک نگاه علمی و تخصصی داشت

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان مستندسازی را یک کار علمی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تهیه یک گزارش مستند از بلایای طبیعی باید دارای یک نگاه علمی و تخصصی بود تا بتوان عمق فاجعه و اهمیت آن را به مخاطبان انتقال داد.

سمیعی ادامه داد: داشتن یک گروه حرفه‎ای مستندساز می‎تواند از راهکارهایی باشد که در چنین مواقعی نیاز استان را مرتفع سازد.

وی یادآور شد: در مجموعه اداری نیز باید با هماهنگ‎سازی دستگاه‎های اجرایی مرتبط، سریعاً نسبت به جمع‎آوری اطلاعات از مجموعه آن دستگاه‎ها اقدام و گزارشی جامعی از حادثه را برای مرکز ارسال کرد.

بلایای طبیعی خسارت‎های میلیاردی به گلستان تحمیل کرده است

سمیعی با اشاره به وقوع انواع بلایای طبیعی در استان یادآور شد: طی چند سال اخیر بسیاری از این بلایا از جمله سیل، زلزله و آتش‎سوزی خسارت‎های میلیاردی متوجه استان ساخته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: باید پذیرفت که دنیا نیز با وجود تمام پیشرفت‎ها در برابر بسیاری از بلایا طبیعی ناتوان است اما مدیریت بحران استان با توجه به وظیفه ذاتی خود طی سال‎های اخیر برای کاهش این خسارات گام‎های ارزنده‎ای برداشته است.

این مسئول از لایروبی گرگان‎رود به عنوان یکی از کارهای ارزشمند طی چند سال اخیر نام برد و گفت: لایروبی به موقع این مسیر آبی موجب شد تا در اوایل سال جاری از وقوع یک فاجعه مالی و  انسانی در مسیر این رودخانه جلوگیری شود.

وی اذعان داشت: از تجربیاتی چون لایروبی گرگانرود و اقدامات ارزشمندی که در مقابله با سیل‎های سال جاری اتفاق افتاد، مستندات خوبی تهیه شده که باید چنین مستنداتی با رویکردی علمی برای تجربه‎سازی برای دیگر استان‎ها تکثیر شود.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول