اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از ایام الله دهه فجر

34 دختر نمونه چهارمحال و بختیاری معرفی و تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در سومین روز از ایام‌الله دهه فجر 34 دختر نمونه چهارمحال و بختیاری معرفی و تجلیل شدند.

34 دختر نمونه چهارمحال و بختیاری معرفی و تجلیل شدند

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، الهام شریفی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد پیش ازظهر امروز در همایش دختران آفتاب در شهرکرد، اظهار داشت: دانش‌آموزان امروز، نسل جدید انقلاب هستند که باید آنچه را به امانت به دستشان به ودیعه سپرده شده، به نسل‌های آینده انتقال دهند. 

وی با اشاره به نقش پدری حضرت امام خمینی(ره)، گفت: حضرت امام(ره) علاوه بر اینکه رهبری دلسوز بود، پدری مهربان برای امت و کشور نیز بود، در حقیقت کسی که حس پدرانه نسبت به جامعه‌اش نداشته باشد، هرچه هم که مسئولیت‌پذیر باشد، نمی‌تواند مسئولیتش را به نیکی انجام دهد، رهبر جامعه پیش از اینکه رهبر جامعه باشد باید پدر جامعه باشد. 

شریفی با بیان اینکه تاکنون به جنبه پدری شخصیت امام خمینی(ره) شاید کمتر پرداخته شده است، افزود: تاکنون بیشتر درباره نقش امام خمینی(ره) در انقلاب و ایجاد هوشیاری در جهان پرداخته شده در حالی که ویژگی پدری یک رهبر در اولویت نقش‌های فردی است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به دو معیار مهم امام(ره) در ازدواج موفق، خاطرنشان کرد: آنچه برای امام(ره) در ازدواج ایشان مهم بود عمل به واجب خدا و دوری از حرام خدا بوده و چه نیکوست این دو امر در ازدواج دختران جوان نیز الگو شود. 

وی یک ویژگی مهم امام(ره) را احیای نقش زن در کشور دانست و گفت: امام(ره) حقوق زنان را که در طول سالیان از ایشان ضایع و آنان را به شی تبدیل کرده بود، متحول کرد و به مفهوم زن حیات دوباره بخشید. 

شریفی با اشاره به سخنی از آیت‌الله مطهری درباره حقوق زنان در طول تاریخ، یادآور شد: زن در طول تاریخ سه نقش را اجرا کرده است، ابتدا شی گران‌بها و بدون نقش، سپس شخصی بی‌بها ولی دارای ارزش و مفهوم سومی که امام(ره)آن را بنیان گذاشتند. 

این مسئول ادامه داد: امام(ره) نقشی به زن داد که علاوه بر گرانبها بودن، دارای نقشی فعال در جامعه است، به عبارت دیگر از نقطه‌نظر امام(ره) شأن و مقام زن عین خواست اسلام است. 

در پایان این همایش از 34 دختر نمونه چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های علمی، فرهنگی و حفظ قرآن با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری و سایر مسئولان استانی تجلیل شد. 

انتهای پیام/68006/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول