اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی

کاپ قهرمانی جودوی دختران نوجوان کشور به همدانی‌ها رسید

خبرگزاری فارس: سرپرست تیم های جودوی بانوان همدان از قهرمانی دختران نوجوان استان در دهمین دوره مسابقات جودوی قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی خبر داد.

کاپ قهرمانی جودوی دختران نوجوان کشور به همدانی‌ها رسید

کبری کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: دختران جودوکار نوجوان همدانی موفق شدند در دهمین دوره مسابقات جودوی نوجوانان قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی با اقتدار و با کسب هفت مدال رنگارنگ در سکوی قهرمانی بایستند.

وی افزود: بر اساس اعلام فدراسیون جودو این رقابت‌ها برای معرفی برترین‌های اوزان هفت‌گانه برای حضور در مسابقات قهرمانی بانوان آسیا در اسفند ماه به میزبانی کشور ترکیه برگزار شد که تیم همدان موفق شد در همه اوزان نماینده در اردوی تیم ملی کشور داشته باشد.

سرپرست تیم‌های جودو بانوان استان همدان با اشاره اینکه اگر ناداوری در این مسابقات نبود قطعاً رنگ مدال نوجوانان بهتر می‌شد، تصریح کرد: با درخشش دختران جودوکار استان موفق شدیم در شش وزن فینالیست داشته باشیم که این نشانگر رشد جودو بانوان در استان همدان است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس همدان مبنی بر تعداد و نوع مدال‌های کسب شده توسط جودوکاران همدانی در این رقابت‌ها یادآور شد: با وجود رقابت بسیار نزدیکی که در مسابقات انتخابی تیم ملی وجود دارد تیم همدان با وجود ناداوری‌هایی که وجود داشت موفق شد با کسب سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز، کاپ قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

کرمی ادامه داد: در اوزان منهای 44 کیلو فاطمه قهرمانپور، فاطمه حیدری در منهای 52 کیلو و در منهای 63 کیلو پریا بیات موفق شدند با شکست همه رقبا مدال طلا را از آن خود کنند.

وی افزود: در وزن منهای 40 کیلو شیوا جهانگیری، مبینا عزیزی در منهای 57 کیلو موفق شدند گردن‌آویز نقره این مسابقات را از آن خود کنند.

به گفته سرپرست تیم‌های جودو بانوان همدان در وزن مثبت 63 فاطمه آقاجانی موفق شد در دیدار نخست زهرا خیرکیش نایب قهرمان آسیا را با ضربه فنی شکست دهد که این امر باعث شگفتی همه حاضران در این مسابقات شد، در حالی که در بازی فینال حریف لرستانی با 15 کیلو سنگین‌تر بود بسیار خوب ظاهر شد اما به مدال نقره بسنده کرد.

وی در ادامه افزود: تنها مدال برنز تیم همدان توسط سما کرمعلی در وزن منهای 48 کیلو به دست آمد و این جودوکار خوش‌آتیه مستحق حضور در فینال بود که با داوری به مقام سوم مسابقات رسید.

کرمی ابراز داشت: در پایان این مسابقات فاطمه حیدری جودوکار با انگیزه نهاوندی تیم همدان موفق شد ضمن کسب مدال طلا به عنوان تکنیکی‌ترین جودوکار این رقابت‌ها معرفی شود.

گفتنی است تیم جودو نوجوانان بانوان استان همدان با هدایت مژِگان کولیوند و سرپرستی کبری کرمی که هر دو از مربیان تیم‌های ملی جودو بانوان ایران هستند به این رقابت‌ها اعزام شده بود.

انتهای پیام/2499/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول