اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 15 روز صورت می‌گیرد

آموزش دهیاران روستاهای هدف گردشگری فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری دوره آموزش دهیاران روستاهای هدف گردشگری فارس از نیمه بهمن ماه تا اسفند ماه سال جاری خبر داد.

آموزش دهیاران روستاهای هدف گردشگری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، امیرحسین حکمت‌نیا با اشاره به اینکه این دوره‌ها در پنج نقطه در شهرستان‌های آباده، سپیدان، کازرون، نی ریز  و لار برگزار می‌شود، گفت: این دوره آموزشی در قالب 12 ساعت برنامه بر اساس سرفصل‌های ارائه شده از سوی کمیته طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی کشور و برای دهیاران 46 روستای هدف گردشگری فارس برگزار می‌شود.

وی به مباحث آموزشی این دوره اشاره کرد و افزود: آشنایی با مبانی گردشگری روستایی، اثرات مثبت و منفی گردشگری روستایی، کدهای رفتاری گردشگری، توانمندی‌های طبیعی و فرهنگی روستاها از زاویه گردشگری، آشنایی با نحوه تشکیل نهادهای محلی گردشگری و اقامتگاه‌های محلی، آشنایی با حقوق گردشگران و جامعه میزبان، آشنایی با زیرساخت‌های گردشگری پایدار و اصول طراحی‌های محیطی مناسب با طبیعت و همچنین آشنایی با مدیریت پسماندها از جمله مباحثی است که در این دوره از آموزش ارائه می‌شود.

حکمت نیا در پایان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشناسازی دهیاران روستاهای هدف گردشگری با  برخی از ضوابط، قوانین و دستور‌العمل‌های مربوط به روستاهای هدف گردشگری و همچنین آیین‌نامه‌های اجرایی این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/2448/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول