اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن نشانه وفاداری به آرمان‌هاست

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه ‌کوهبنان گفت: حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن که چشم دوست و دشمن به آن دوخته شده،‌ نشانه وفاداری مردم به آرمان‌های ‌امام خمینی (‌‌ره‌)‌ و شهیدان‌ است.

حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن نشانه وفاداری به آرمان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام‌ عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان با استناد به آیات و روایات به سنت حسنه وقف در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: وقف عبارت از جاودانه کردن تمام اموال یا بخشی از ثروت در راه خدا به منظور بهره بردن فرد یا جامعه بشری درازمدت ‌از درآمد و منافع اموال موقوف است.

وی بیان داشت: مسئله وقف‌، امور خیریه و کارهای عام‌المنفعه اختصاص به دین‌، کشور و جامعه خاص ندارد، بلکه این موضوع در بین تمام‌ ادیان مشهور جهان همانند زرتشتی، یهودی‌، مسیحی و مسلمان و حتی آیین‌های شبه دینی مانند بودایی و هندو وجود دارد و اقوام و نژادهای مختلف به این سنت حسنه عمل‌ کرده‌اند.

صالح‌نیا خاطرنشان کرد: امروزه برکات این کار خیر سرتاسر جهان را فرا گرفته و مسئله وقف در دین مقدس اسلام و در بین مسلمانان تکامل یافته‌تر‌، گسترده‌تر‌، هدفمند‌تر و مترقی‌تر مورد توجه قرار گرفته است. 

وی ابراز داشت: موضوع وقف طی تاریخ اسلام و صدر اسلام به شدت مورد توجه و استقبال مسلمانان نیکوکار و خیران قرار گرفته و پیامبر اکرم اسلام (ص)، ائمه معصوم (ع) و همچنین مسلمانان صدر اسلام به این سنت حسنه عمل کرده‌اند. 

صالح‌نیا ابراز داشت: با توجه به این موضوع که صدقه یکی از موارد وقف است، مال واقف قبل از اینکه در دست دیگران قرار گیرد، در دست خداوند قرار می‌گیرد و اینجاست که واقف نسبت به دیگران احساس مسئولیت و تکلیف می‌کند و با وقف خود غم و مشکلات جامعه را رفع می‌سازد. 

وی ‌به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته از جمله آغاز سی و چهارمین جشن‌‌ پیروزی انقلاب و دهه مبارکه فجر اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی را در تمام‌ شهرها، روستاها و بخش‌ها داشته است.

امام جمعه کوهبنان اذعان داشت: لذا مردم فهیم ایران اسلامی با حضور گسترده و عظیم خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن که چشم دوست و دشمن به آن دوخته شده‌ بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های بلند ‌امام خمینی (‌‌ره‌)‌، شهیدان‌ و مقام معظم رهبری ثابت می‌کنند.

انتهای پیام/80012/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول