اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل در تولید شیر خام رتبه 11 کشور را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید شیر خام با 438 تن، رتبه 11 کشور را دارد.

اردبیل در تولید شیر خام رتبه 11 کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی ظهر امروز در جلسه توسعه واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: میزان تولید تخم مرغ با 13 درصد افزایش به هفت هزار و 500 تن رسیده که از این لحاظ نیز استان اردبیل رتبه نهم کشور را دارا است.

وی به فعال کردن 947 واحد صنعتی و نیمه صنعتی در حوزه فرآوری دام و محصولات لبنی اشاره کرد و افزود: استان اردبیل با دارا بودن شش میلیون واحد دامی یکی از ذخیره‌گاه‌های ارزشمند کشور است که 111 درصد نسبت به دو دهه گذشته توسعه کمی و کیفی را در حوزه دامپروری شاهد بودیم.

عبدایمانی به رتبه چهارمی تولید عسل در استان و رتبه نهمی گوشت قرمز با ظرفیت 43 هزار تن اشاره کرد و ادامه داد: 23 هزار تن گوشت مرغ در این استان تولید می‌شود که این رقم 21 درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد نشان می‌دهد.

این مسئول با اعلام اینکه در یک سال گذشته با رقم سرمایه‌گذاری شش هزار و 520 میلیارد تومان، 235 طرح اعم از آب و خاک، شبکه انتقال، زهکشی و توسعه پایین دست سدهای در حال احداث و همچنین احداث سدهای معیشتی یادآور شد: بالغ بر سه میلیون و 700 هزار تن محصولات متنوع زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می‌شود که این خود نشان‌دهنده توانمندی بسیار بالای این استان در توسعه همه‌جانبه است.

وی از خرید و راه‌اندازی دو دستگاه مدرن مقابله با سرمازدگی در باغات مشگین‌شهر و مبارزه بیولوژیکی با 20 هزار هکتار تولید محصولات سالم کشاورزی اشاره کرد و گفت: از منابع داخلی استان برای توسعه آبزی‌پروری نیز توجه جدی به مناطق مختلف شده به طوریکه 405 مزرعه پرورش ماهی در استان با 20 درصد افزایش تولید حدود سه هزار و 500 تن ماهی متنوع را تولید، تکثیر و روانه بازار مصرف کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع و تکثیر شش میلیون قطعه ماهی زینتی و تولید سه تن خاویار در استان خبر داد و افزود: در سال مزین به تولید ملی برای نخستین بار کارگروه توسعه استان در خدمت امنیت غذایی و خودکفایی می‌باشد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل نیز در سخنانی ضرورت پرداخت سه دهم درصد طرح بازرسی و نظارت مهندسان این سازمان را یادآور شد و تصریح کرد: ما در ارایه خدمات فنی، مهندسی تعرفه‌ای مشخص و براساس ابلاغ رسمی و ملی داریم ولی سعی کردیم در طرح توسعه کشاورزی پایین‌تر از این تعرفه را لحاظ کنیم تا مشکلی متوجه کشاورزان نشود.

شهرام محمدی خاطر نشان کرد: در این امر گاه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان حق و حقوق این مهندسان پرتلاش را نادیده گرفته و ما در تأمین این سه دهم درصد با مشکل مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: بیش از پنج هزار و 200 مهندس مشاوره مستقیم و نظارت دقیق بر طرح‌های توسعه کشاورزی داشتند که در این زمینه پرداخت تسهیلات را منوط به تسویه حساب با نظام مهندسی کردیم اما به دلایل مختلف بانک‌ها با بی‌توجهی مبلغ را پرداخت کرده و سهم ما را از متقاضی دریافت نکردند.

محمدی بیان کرد: در این زمینه ضرورت دارد با دقت نظر بیشتر کارها و موضوعات را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/62001/خ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول