اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خبر داد

نصب سیستم کنترل آلایندگی در 100درصد واحدهای صنعتی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از نصب سیستم کنترل آلایندگی در 100درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان همدان خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال 22 واحد از لیست واحدهای آلاینده استان خارج شده‌اند.

نصب سیستم کنترل آلایندگی در 100درصد واحدهای صنعتی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، قربانعلی محمدپور عصر امروز در جمع اعضای هیئت مدریره در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان نهاوند اظهار داشت: در استان همدان یک هزار و 350 واحد صنعتی و تولیدی فعال وجود دارد که به طور میانگین 250 واحد آنها آلاینده‌ هستند و موجبات آلودگی محیط زیست را به وجود آورده‌اند.

وی از نصب سیستم کنترل آلایندگی در 100درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان همدان خبر داد و گفت: با پیگیری و نظارت مستمر و مداوم سازمان محیط زیست در سه ماه نخست امسال 22 واحد از لیست واحدهای آلاینده استان به لحاظ رعایت موازین قانونی مبنی بر رعایت حد نصاب حفظ محیط زیست خارج شده‌اند.

مدیرکل محیط زیست استان همدان افزود: در سه ماهه دوم 26 واحد و در سه ماهه سوم 37 واحد از لیست واحدهای آلاینده در استان همدان خارج شده‌اند.

وی از ارائه راه‌های معرفی واحدهایی با عنوان واحد صنعتی سبز در استان خبر داد و اظهار داشت: رعایت مدیریت فاضلاب، مدیریت پسماند کارخانه، عدم داشتن احضاریه‌های زیست‌محیطی از جمله مواردی است که با رعایت آنها از سوی کارخانجات، می‌توان عنوان واحد صنعتی سبز را به آنها داد.

محمدپور از ضرورت تجهیز همه واحدهای صنعتی و تولیدی استان به سیستم آنلاین محیط زیست خبر داد و گفت: رعایت قوانین زیست‌محیطی توسط واحدهای صنعتی و تولیدی ضرورت دارد.

وی افزود: با توجه به بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه در کشور تمام واحدهای صنعتی و تولیدی موظفند تا سال 92 کارخانجات خود را به سیستم آنلاین محیط زیست مجهز کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت: کارخانه سیمان خاکستری نهاوند به دلیل نصب سه دستگاه فیلتر ویژه تصفیه هوا، رعایت موارد زیست‌محیطی مثل تبدیل 26 درصد مساحت صد هکتاری کارخانه به فضای سبز، راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب کارخانه، استفاده از آب خروجی آن برای مشروب‌سازی درختان و فضای سبز و همکاری مناسب با دستگاه‌های نظارتی به عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال جاری معرفی شده است.

مجتبی مولوی افزود: کارخانه سیمان نهاوند با ظرفیت تولید 3 هزار و 300 تن روزانه سیمان خاکستری قادر است این میزان را به 3 هزار و 500 تن تولید در روز افزایش دهد.

وی ابراز داشت: 400 نفر به طور مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه اشتغال دارند که با توجه به شرایط خاص کشور، تقویت این کارخانجات موجب رونق تولید و افزایش اشتغال در سطح شهرستان می‌شود.

فرماندار شهرستان نهاوند از کسب نشان استاندارد محصول تولیدی در کشور توسط این کارخانه خبر داد و افزود: محصول تولیدی این کارخانه به داخل کشور و دیگر کشورهای همسایه مثل عراق صادر می‌شود.

انتهای پیام/89016/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول