اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

اصفهان 5 واحد بحرانی در بخش صنعتی دارد/سیاه‌نمایی‌ها زیاد است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان 100 واحد مشکل‌دار و فقط پنج واحد بحرانی در بخش صنعت دارد‌.

اصفهان 5 واحد بحرانی در بخش صنعتی دارد/سیاه‌نمایی‌ها زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه در وضعیت اقتصادی کشور با شدت تحریم‌ها مواجه هستیم، اظهار کرد: بررسی سوابق تحریم‌ها در نظام بین‌الملل نشان می‌دهد که هیچ کشوری به اندازه ایران دچار تحریم نبوده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این تحریم‌ها مالی و با برنامه گسترده بوده است، افزود: بخشی دیگر در نمود نفت و صادرات نفتی بوده است که در چند سال اخیر شدت پیدا کرده است.

معاون سیاسی امنیتی شهر اصفهان تصریح کرد: کشور عراق و کشورهای مجاور در دهه 90 نیز در این شرایط سخت برنامه نفت در برابر غذا و دارو را مطرح کردند و بر این اساس سالی چند دلار نفت برای حوزه غذا و دارو به این طریق می‌رود و این در حالی است که در کشور، ما همچنان از دارو مشمول تحریم شده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی آنچه که واقعیات است این است که شرایط تحریمی گسترده‌ای را که تا کنون اتفاق نیفتاده را تجربه می‌کنیم، اما با همه این بحث‌ها در سال 91 ما شاهد ارتقاء در بخش اقتصادی هستیم.

اسماعیلی گفت: اکنون در استانداری پنج کارگروه با معاون سیاسی تشکیل داده وضعیت کانون‌های مشکل دار را رصد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اداره کل اطلاعات مهم‌ترین منابع ما هستند، و هیچ واقعه‌ای نیست که در این استان فعالیت کند و ما اطلاع نداشته باشیم.

معاون سیاسی استاندار اصفهان با اشاره به سه مسئله مهم در حوزه امنیتی استان گفت: یکی از مشکلات دستگاه‌ها، در حوزه نساجی به ویژه نساجی کاشان است که اکنون مشغول به کار است و این در حالی است که در سال 89،هزار کارگر مشکلات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: امروز یک مشکل حاد در نساجی کاشان نداریم و اکنون کار به تصفیه و حل معضل اشتغال بر طرف شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه تریبون‌ها اکنون یک جانبه شده و فقط برجسته می‌شود، افزود:رهبر معظم انقلاب تأکید به پرهیز از سیاه نمایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مگر می‌شود صنایع ما در استان فقط 30 درصد کار کند، و مدیریت استان کاری نکند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان افزود: مگر ممکن است در استان اصفهان 6 هزار صنایع تعطیل شود و ما کاری نکنیم.

وی ادامه داد: شرکت گیتی پسند اکنون با 70 درصد ظرفیت در حال کار است و با وجود مشکلات بانکی اکنون مشکل حاد ندارد.

اسماعیلی گفت: جلسات مختلفی برای شرکت بزرگ گیتی پسند گذاشته شد و این در حالی بود که 450 میلیارد ریال سپرده گیری از مردم انجام شده بود که با مدیریت صحنه‌ای کار به روال عادی برگشت.

وی دیگر مسائل اخیر استان را بحث صندوق بازنشستگی استان و ادغام صندوق فولاد با صندوق بازنشستگی طی دو سال اخیر و با طرح در مجلس و دولت عنوان کرد که اکنون حل شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: از 8 هزار و 600 واحد صنعتی،زیر 100 واحد مشکل‌دار و پنج واحد بحرانی داریم که از طریق صندوق صیانت از تولید کننده به 19 واحد تجاری و صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود ساختار معاونت سیاسی امنیتی را تشکیل یک کار گروه اقتصادی عنوان کرد که هر هفته شنبه‌ها برگزار و وضعیت کشاورزی استان لحظه به لحظه رصد می‌شود.

اسماعیلی با تاکید به عدم سیاه‌نمایی در مورد فعالیت‌ها، گفت: در تصمیمات واقعی مگر می‌شود که 70 درصد کار بخوابد، اما در بخش‌هایی همچون خدمات ریلی 70 درصد پیشرفت و نیز صادرات افزایش داشته باشیم.

انتهای پیام/63012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول