اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر/ 121

جایگاه تاریخی جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گلباران شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی جایگاه تاریخی جلوس معمار کبیر انقلاب اسلامی در بهشت زهرا (س) گلباران شد.

جایگاه تاریخی جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش و همزمان با سالروز بازگشت پر افتخار امام خمینی (ره) به میهن اسلامی جایگاه تاریخی جلوس امام خمینی (ره) در بهشت زهرا (س) گلباران شد.

آئین گلباران جایگاه جلوس و سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در بدو ورود به میهن اسلامی بعد 14 سال تبعید با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

حاضران در این مراسم با گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای امام، شهدا و مقام معظم رهبری یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.

مردم غیور ایران اسلامی با حضور پرشور خود و قرائت فاتحه به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری ادای احترام کرده و نماز ظهر و عصر را به امامت سید احمد موسوی امام جمعه باقر شهر در جوار شهدای 72 تن در بهشت زهرا (س) و در محل سخنرانی تاریخی امام راحل اقامه کردند.

محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تا دقایقی دیگر در آئین گلباران محل جلوس امام راحل در بهشت زهرا (س) به ایراد سخن می‌پردازد و در پایان 34 کبوتر به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آسمان قطعات گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آزاد می‌شوند.

این گزارش حاکی است، منطقه 20 تهران نیز به دلیل همجواری با بهشت زهرا (س) این افتخار را دارد تا میزبانی مهمانان این مکان مقدس را که برای تجدید میثاق با امام راحل خود آمده‌اند را برعهده بگیرد، بنابراین با برپایی ایستگاه فرهنگی و صلواتی در کنار جایگاه جلوس با توزیع بسته‌های فرهنگی و پذیرایی در میان مهمانان‌، شاخه‌های گل را نیز برای گلباران جایگاه جلوس به آنها اهدا می‌کنند.

ساعاتی دیگر نیز کارکنان و بسیجیان شهرداری منطقه 20 برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) به حرم مطهر اعزام می‌شوند و پس از شرکت در مراسم گلباران با غبارروبی مزار شهدا و اهدای شاخه‌های گل بر سر مزار آنها، یاد و خاطر مردان سفر کرده را گرامی داشتند.

انتهای پیام/2462/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول