اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد

تألیف مجدد همه کتاب‌های فنی و حرفه‌ای از سال 95

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش از تألیف مجدد همه کتاب‌های فنی و حرفه‌ای از سال 95 خبر داد.

تألیف مجدد همه کتاب‌های فنی و حرفه‌ای از سال 95

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محسن جعفرآبادی شامگاه شنبه در جلسه مشترک مدیران هنرستان‌ها و کارشناسان فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر در آبپخش اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه است و تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش امری لازم است.

وی ادامه داد: امسال با اجرای طرح تحول بنیادین شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم و به فضل خدا این روند تداوم خواهد داشت.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش با تأکید بر لزوم کیفیت‌بخشی به امر تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در آموزش و پرورش قله‌های صعود را طی کنیم، باید دو عنصر معلم و مدیر مدرسه را مورد توجه قرار دهیم و این تحول از تربیت صحیح معلم سرچشمه می‌گیرد، چراکه مدیر و معلم مدرسه، طبیب روح دانش‌آموز هستند.

آبادی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته به آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر بها داده می‌شود و اهمیت فنی و حرفه‌ای منحصر به مکان و زمان خاص نیست.

وی در ادامه با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی به کتب رشته‌های فنی و حرفه‌ای از تغییر همه کتاب‌های فنی و حرفه‌ای از سال 95 خبر داد و گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام کتاب‌های درسی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سال تحصیلی 95 مجدداً تألیف خواهند شد.

رئیس آموزش و پرورش آبپخش نیز گفت: امسال با اجرای طرح تحول بنیادین، شاهد تقویت معنویت و اخلاق اسلامی در مدارس هستیم.

محمود انتظامی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان دارند و در استان بوشهر این امر مورد توجه قرار دارد.

در این جلسه، کارشناسان و مدیران مناطق استان نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را پیرامون مشکلات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مطرح کردند و مسئولان وزارتخانه نیز پاسخ لازم را ارائه دادند.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول