اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

اجرای طرح اخلاق حرفه‌ای ابتکار فنی و حرفه‌ای استان اصفهان است

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی فنی و حرفه‌ای ‌اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور به ابتکار فنی و حرفه‌ای اصفهان در 15 مرکز هجوار و دور با استفاده از کتاب "فنی برای زندگی و اخلاقی برای حرفه" ویژه کارآموزان آموزش داده شد.

اجرای طرح اخلاق حرفه‌ای ابتکار فنی و حرفه‌ای استان اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا مصلحی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای استان اصفهان دارای 54 مرکز ثابت آموزشی، 398  کارگاه آموزشی و580  حرفه آموزشی،32 واحد سیار شهری،700  واحد آموزش در صنایع 32 واحد آموزشی پادگان،25 پایگاه آموزش روستایی و 9 واحد آموزشی زندان، یک هزار و 500 آموزشگاه آزاد و سه مرکز دانشگاه جامع علمی – کاربردی فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌های برتر فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از سال 84 تا کنون به عملکرد فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اشاره کرد و افزود: کسب رتبه نخست واحد کارآفرینی استان اصفهان در کشور در سال 1385، احراز مقام نخست در مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مهارت و کسب در مجموع 6 مدال طلا، دو مدال نقره، سه مدال برنز و 6 دیپلم افتخار در سال 1386 بوده است.

معاون پشتیبانی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: کسب رتبه نخست اجرای دستورالعمل نحوه تفکیک حوزه ارزشیابی مهارت از بخش آموزش استان اصفهان در سال 1387، احراز رتبه عالی اداره کل در ارزیابی میزان مشارکت و همکاری در طرح هجرت سه در سال 1387، کسب بالاترین ارتقاء رتبه در گروه مؤسسات و سازمان‌های وابسته استان اداره کل در یازدهمین جشنواره شهید رجایی – سال 1387، به دست آوردن مقام نخست تعامل کارشناس مشاوره اداره کل با دفتر مدیریت مشاور ستاد در 9 ماهه سال 1391 بخشی از رتبه‌های برتر این سازمان در این مدت هفت سال و نیم بوده است.

وی تشکیل کمیته مهارت آموزی ستاد اوقات فراغت، تشکیل شورای اقامه نماز اداره، ایجاد دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، تشکیل کمیته مبارزه با رشوه و سلامت اداری، تشکیل کمیته سنجش و ارزشیابی مهارت و ایجاد مراکز معین و تشکیل کمیته تحول اداری را تنها بخش کوچکی از اقدامات انجام شده جدید این سازمان از سال 84 تاکنون عنوان کرد.

مصلحی با اشاره به آموزش در بخش دولتی گفت: در سال 84، 56 هزار و 314 دوره آموزش در بخش دولتی بوده است که اکنون این رقم به 76 هزار و 233 دوره رسیده است.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی روستاییان در سال جاری از یک هزار و 330 دوره سال 84 به 6 هزار و 639 دوره افزایش پیدا کرده است، افزود: آموزش در پادگان‌ها در سال جاری 9 برابر سال 84 و از 492 دوره به 3 هزار و 652 دوره رسیده است.

معاون پشتیبانی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان همچنین از آموزش 185 هزار و 574 نفر در فنی و حرفه‌ای استان اصفهان طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: آموزش به اصناف با رشد 50 درصدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: آموزش دیدگان در طرح مهارت‌های پیشرفته از 330 هزار و 19 نفر در سال 89 به 332 هزار و 918 نفر ارتقاء پیدا کرده است.

مصلحی به مراکزی دارای سند این سازمان اشاره کرد و گفت: 13 مرکز سند مالکیت دریافت و نیز مشکل سند مالکیت آران و بیدگل، خوانسار و نطنز برطرف شده است.

وی همچنین به احداث و افتتاح 22 مرکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهاقان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خور و بیابانک آماده افتتاح است که این پروژه جزء مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری به استان اصفهان بوده که هم‌زمان با دهه فجر بهره برداری می‌شود.

معاون پشتیبانی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تاکید کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای حاج علی لباف گز، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای علویجه  و نیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهپایه از جمله مراکزی هستند که توسط خیران ساخته شده است.

وی ادامه داد:53 میلیارد و 510 میلیون تومان اعتبارات عمرانی بوده است که 88 میلیارد و 435 میلیون تومان آن اعتبارات استانی بوده است.

مصلحی حضور در 27 نمایشگاه اداره کل در نمایشگاه‌های استانی و بین‌المللی، برگزاری همایش‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی ‌به تعداد بیش از 84 همایش، ضبط و تولید محتوایی برنامه رادیویی تلاشگران طی سال‌های 1387، 1389،1390،1391 با هدف معرفی تمامی کارگاه‌های آموزشی در سطح مراکز استان به تعداد153  برنامه را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

وی همچنین گفت: اجرای طرح اخلاق حرفه‌ای برای نخستین بار در کشور در 15 مرکز همجوار و دور با استفاده از کتاب فنی برای زندگی و اخلاقی برای حرفه ویژه کارآموزان از فنی و حرفه‌ای استان اصفهان آغاز شد.

معاون پشتیبانی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به عملکرد رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان از سال 1387 تاکنون گفت: 10 هزار و 436 نفر در سال جاری مهارت آموخته‌اند.

انتهای پیام/63012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول