اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خواستار شد

لزوم پیشگیری از فعالیت آموزشگاه‌های موازی‌کار با فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: با توجه به مشکلات مالی فراوانی که سر راه آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌‌ای وجود دارد، باید جلوی آموزشگاه‌های موازی کار با خدمات فنی وحرفه‌ای گرفته شود.

لزوم پیشگیری از فعالیت آموزشگاه‌های موازی‌کار با فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد علی زارع ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه هر کاری که در این سازمان با موفقیت به سرانجام رسیده، حاصل کار جمعی و همکاری و همدلی بوده است، اظهار کرد: افرادی که در یک مجموعه کار می‌کنند، همانند یک حلقه زنجیر هستند و همه دست به دست هم می‌دهند تا یک گامی برداشته شود.

وی ضمن یادآوری از در گذشتگان خدوم در فنی و حرفه‌ای افزود: در این 7.5 سال تلاش کردیم که مردم و مسئولان را با آموزش‌های مهارتی آشنا کنیم، چرا که آموزش‌های مهارتی کمی مغفول مانده بود.

مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه با برنامه‌های مختلف همایش‌ها و نیز برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مردم را آشنا‌تر کردیم، تصریح کرد: بحث اتوماسیون اداری در سازمان یک کمبود بود که این کار را دنبال کردیم، هر چند حساسیت خاصی در این قضیه وجود داشت.

وی با اشاره به ثبت نام الکترونیکی سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین مسئله‌ای است که در بازار امروز با آن بسیار مواجه هستیم و از سال 85 در فنی و حرفه‌ای استان آغاز و بعد به صورت کشوری مطرح و هم اکنون نیز این امر دنبال می‌شود.

زارع گفت: بحث حضور خیران یکی از مباحث وسیعی است که باید خیران را علاوه بر ساخت مدرسه، بیمارستان وارد خیریه کار آفرین کرد، همان‌طور که خیریه جواد ائمه (ع) به این امر اختصاص دارد.

وی همچنین خطاب به معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان در مورد آموزشگاه‌های آزاد، تأکید کرد: آموزشگاه‌های آزاد موازی کاری توسط دستگاه‌های استان گسترش پیدا کرده‌اند.

مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: وقتی افراد با گذراندن چند ماه می‌توانند دیپلم بگیرند، انگیزه حضور به آموزش فنی و حرفه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مقرون به صرفه نبودن آموزشگاه‌ها در اصفهان اضافه کرد: در استان باید تدابیری اندیشه شود، چرا که شرایط آموزشگاه‌های آزاد به واسطه نداشتن مکان‌های ملکی و استیجاری بودن باید هزینه زیادی را پرداخت کنند.

زارع گفت: به تازگی سازمان امور مالیاتی از روی آدرس آموزشگاه برای منزل مالیات در نظر می‌گیرند و این در حالی است که دیگر مالکی ملک خود را به آموزشگاه نمی‌دهد، چرا که باید جداگانه مالیات ملک دهد.

وی افزود: در چنین شرایط آموزشگاه‌های استان کم و بخش خصوصی سود آور نیست و اگر آموزشگاه‌های آزاد را جدای از علاقه مربیان که آنها را پایدار نگه داشته است، کنار بگذاریم، منفعت مالی آن اندک است.

انتهای پیام/63012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول