اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مطرح کرد

دانشجویان ‌با 6 هزار تومان ‌بیمه می‌شوند/ تسریع در ‌پرداخت تسهیلات دانشجویی‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: زمان پرداخت تسهیلات دانشجویی کوتاه شد.

دانشجویان ‌با 6 هزار تومان ‌بیمه می‌شوند/ تسریع در ‌پرداخت تسهیلات دانشجویی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، نشست مسئولان دانشگاه‌های غرب مازندران با حضور مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران نوشهر و چالوس به میزبانی دانشگاه فرهنگ و هنر 2 مازندران در نوشهر برگزار شد.

در این جلسه کیوان مرادیان مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره اهمیت صندوق رفاه دانشجویی گفت: این صندوق وابسته به وزارت علوم است و دارای ساختار خاصی است.

مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در ارائه تسهیلات در بسیاری از نقاط رشد داشتیم و در جاهای دیگر نیز حتی زمان بازپرداخت این تسهیلات را کوتاه کردیم.

مرادیان با اشاره به این‌که از منابع دیگر اختیار جابه‌جایی به ما داده شده است، اظهار داشت: امروز صندوق رفاه دانشجویی با سرعت و دقت کارهایش را دنبال می‌کند و با توجه به منابع و اعتبارات، جهش علمی بزرگی را در کشور شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت بیش از 4 میلیون و 400 هزار دانشجو از سوی دولت کار سختی است اما دولت در بحث صندوق رفاه به دنبال آن است تا دانشجویان یک دوره خاص و ممتاز با همه ظرفیت‌ها در راستای کسب علم و معرفت حداکثر استفاده را ببرند و حداقل چالش جدی نداشته باشند.

مرادیان عنوان کرد: صندوق رفاه دانشجویی به دنبال آن است تا با ایجاد شرایط لازم بتواند خود چرخه اقتصادی‌اش را تأمین کند و بچرخاند.

مدیرکل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به انواع تسهیلات تعریف شده این صندوق پرداخت و گفت: رسیدن تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌دست دانشجو، برطرف ‌شدن چالش‌های مالی دانشجو، اولویت‌بندی شدن مانند حوزه سلامت و تغذیه و خرید لوازم تحصیلی از انواع تسهیلات تعریف است.

وی با بیان این‌که با وجود تحریم‌ها، وام‌ها سریع‌تر پرداخت شده است، عنوان کرد: امسال ابلاغ اعتبارات و پرداخت وام‌ها بیشتر و سریع‌تر شده است و تلاش می‌کنیم تا وام‌ها در کم‌تر از یک ماه و پس از آن‌که دانشجو مدارک مورد نیاز خود را تحویل دهد، تسهیلات را دریافت کند.

مرادیان افزود: وام مختص تغذیه به دانشجویانی که در دانشگاه‌ها در دریافت ژتون با مشکل مواجه هستند در نهایت عزت و احترام به آنها تعلق می‌گیرد.

وی در بحث بیمه سلامت دانشجویان تصریح کرد: بیمه سلامت در قالب بیمه تکمیلی و با پرداخت ماهانه تنها شش هزار تومان انجام می‌شود اما باید در ابتدا بیمه پایه دانشجو انجام شود تا بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

این مسئول همچنین درباره بازپرداخت تسهیلات دانشجویی اظهار داشت: بازپرداخت وام دانشجویی با اقساط 60 ماهه انجام می‌شود که این از نظر پرداختی فشاری بر دانشجو وارد نمی‌کند.

انتهای‌پیام/86019/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول