اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

تصویب قانون نظارت بر خیریه‌ها امری ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تصویب قانون نظارت بر عملکرد خیریه‌ها و موقوفات ویژه امری ضروری است که باید در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

تصویب قانون نظارت بر خیریه‌ها امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید قانون نظارت دستگاه‌های نظارتی و دولتی بر موسسات خیریه و موقوفات ویژه را تصویب کنند.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با تصویب قانونی در مجلس، زمینه نظارت دستگاه‌های نظارتی و دولتی بر موسسات خیریه و موقوفات ویژه را فراهم کنند.

توکلی افزود: موسسات خیریه در سطح کشور و استان کرمان با جلب اعتماد مردم توانسته‌اند، خدمات مطلوب و قابل تقدیری را به نیازمندان و مستمندان ارائه کنند که نظارت بر عملکرد مالی آنها به نوعی در ارتقاء خدمات آنها نیز تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: یکی از نقاط ابهام در عملکرد موسسات خیریه که برخی از آنها با اسامی مقدس ائمه اطهار(ع) نام‌گذاری شده‌اند،‌ فقدان نظارت دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد مالی آنها است.

توکلی با تاکید بر لزوم نظارت دستگاه‌های دولتی و نظارتی بر خیریه‌ها و موقوفات ویژه‌ به منظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر فعالیت‌ها و گردش مالی آنها ‌عنوان کرد: نظارت بر درآمدها و هزینه‌های موسسات و موقوفات ویژه و خیریه زمینه ارایه خدمات هر چه بهتر به مردم را فراهم می‌کند.

وی نظارت را یکی از ابعاد مهم و اساسی در هر فعالیت ذکر کرد و ابراز داشت: نظارت ضامن حسن اجرای هر کار و فعالیتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2446/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول