اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فولادگر ‌در گفت‌وگو‌ با ‌فارس‌:

حمایت از تولیدکنندگان در فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها در حد قانونی نبود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: در فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها حمایت از تولیدکنندگان کافی و در حد قانونی نبود.

حمایت از تولیدکنندگان در فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها در حد قانونی نبود

حمیدرضا فولادگر در حاشیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب ‌و کار در تجارت انرژی الکتریکی (برق) که در هتل پردیسان مشهد توسط گروه مهام شرق برگزار ‌شد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جلسات مشترکی بین دولت و مجلس برای چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها برگزار می‌شود تا آسیب‌پذیری مردم کمتر شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی افزود: در شرایط اقتصاد مقاومتی با اجرای صحیح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید به حمایت از تولیدکنندگان توجه بیشتری شود زیرا در فاز اول حمایت از این بخش کافی و در حد قانونی نبود.

فولادگر خاطر نشان کرد: در حقیقت برای اجرای فاز دوم باید اشکالات فاز اول را پیدا کرد و حتماً باید روش‌های اجرای فاز اول در دو بخش اقتصاد خانوار و تولید بازبینی شود.

وی یادآور شد: در اقتصاد خانوار تنها روش نقدی نباید استفاده شود و روش‌های غیرنقدی مانند نظام جامع تامین اجتماعی اجرا شود؛ در هدفمندسازی یارانه‌ها یک گام به جلو برداشته شد مانند اینکه یارانه‌ها دیگر مصرفی نبود و به عدالت توزیع شد اما هنوز عدالت به صورت کامل اجرا نشده و هدفمندی کامل نیست.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: در هدفمندسازی یارانه‌ها برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در بخش نقدی و مابقی در بخش بیمه‌ای گذاشته شود تا به اهداف هدفمندی که افزایش بهره‌وری، بهینه کردن مصرف و عدالت است رسید.

فولادگر تصریح کرد: باید بخشی از هدفمندسازی به صورت پرداخت یارانه نقدی باشد و بیشتر به صورت بیمه‌ای و زیرساخت اشتغال اجرا شود و همچنین در بخش نقدی اصلاحاتی در مردمی بودن آن و در بخش تولید در تکالیف قانونی انجام شود تا طرح هدفمندسازی به صورت ناقص انجام نشود.

وی افزود: پوشش بیمه‌ای در کشور 100 درصد نیست و بخش زیادی از مردم زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند و به افرادی ‌که بیمه هستند نیز خدمات به مقدار کافی داده نمی‌شود.

اصلاح‌طلبان با پذیرش قانون اساسی می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی با اشاره به انتخابات آزاد گفت: انتخابات آزاد به معنای آزادانه انتخاب کردن مردم و بر اساس قانون اساسی است و 33 سال انتخابات به همین شکل در کشور اجرا شده و از این طریق جریانات سیاسی مختلف انتخاب شده‌اند.

فولادگر با بیان اینکه اخیراً عده‌ای طرح انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند افزود: ممکن است در طول دوره‌های انتخابات تخلفاتی اتفاق افتاده باشد اما عموماً انتخابات سالم برگزار شده و افرادی ‌که دولت و مجلس تشکیل دادند با همین شیوه انتخاباتی روی کار آمده‌اند.

وی با اشاره به حضور جریان فتنه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: جریان فتنه مانند سال 88 نمی‌تواند در انتخابات آینده حضور یابد و قطعاً شورای نگهبان آنها را تایید نمی‌کند؛ البته عده‌ای می‌خواهند با پوشش انتخابات آزاد فتنه‌گری کنند که باید مراقب آن بود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلبان با پذیرش قانون اساسی و چارچوب‌ها می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

فولادگر تاکید کرد: افرادی‌ که انتخابات را قبول ندارند پس چرا می‌خواهند در آن شرکت کنند؛ فردی خود را در معرض رأی می‌گذارد که انتخابات را قبول دارد.

انتهای پیام/70022/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول